Recenze: Batman: Rok nula – Temné město

Jako fanda komiksových filmů si občas i něco přečtu. Tentokrát jsem zvolil Batmanovo Temné město, které je již pátou knihou Roku nula. Komiks vydalo nakladatelství DC Comics už v roce 2014, ale u nás vyšel v nakladatelství Crew až letos. Knihu napsal Scott Snyder a o grafické zpracování se postarali Greg Capullo a Dany Miki. Český překlad má na svědomí Martin D. Antonín, který se kromě překládání komiksů zabývá také psaním fantasy povídek a románů.

Komiks se vrací k Batmanovým začátkům, kdy se jako mladý vrací do Gothamu a teprve se svým řemeslem začíná. Doctor Death s Riddlerem ohrožují Gotham a Batman se jim v tom snaží zabránit spolu s Alfredem a Jimem Gordonem. Jedná se vlastně o první spolupráci Jima a Batmana, protože Batman zkorumpovanému policejnímu sboru v Gothamu nevěří. Nejdříve se musí vypořádat s Doctorem Death, který je vědec a umí manipulovat s lidskými kostmi. S tím Batmannovi pomůže Lucius Fox, jenž je bývalým zaměstnancem Wayne Enterprises. Riddler ale během toho vyhodí proud v celém Gothamu a snaží se město postupně zničit. Bruce tedy musí projít jeho hádankami a testy a po pár neúspěšných pokusech se s ním konečně vypořádat. V komiksu se také objevují další známé postavy jako Harvey Bullock nebo komisař Loeb.

Velmi se mi líbí grafické zpracování, které je hodně pestré a nese se v duchu moderních komiksů. Je to sice můj první komiks s Batmanem, ale je určitě pěkné opět vidět jeho začátky v roli samozvaného strážce Gothamu. Občas je dost snadné se ztratit ve velkém množství flashbacků, které kniha obsahuje. Pro lepší orientaci v Batmanově světě určitě kromě filmů doporučuju seriál Gotham, který se sice více zabývá Jimem Gordonem, ale Bruce má zde také nemalou roli.

Celkově tedy komiks hodnotím jako velice zajímavý a povedený. Trochu mi svým zpracováním připomíná Gaimanovu Černou orchidej, která je taky velmi pestrá a je snadné se v ní ztratit. I Batman zde má kromě dalších postav malou roli. Na dalšího filmového Batmana se můžeme těšit za dva roky. Má jej opět ztvárnit Ben Affleck, který by měl film i režírovat. Samozřejmě se příští rok objeví i v Justice League.

Jako fanda komiksových filmů si občas i něco přečtu. Tentokrát jsem zvolil Batmanovo Temné město, které je již pátou knihou Roku nula. Komiks vydalo nakladatelství DC Comics už v roce 2014, ale u nás vyšel v nakladatelství Crew až letos. Knihu napsal Scott Snyder a o grafické zpracování se postarali Greg Capullo a Dany Miki. Český překlad má na svědomí Martin D. Antonín, který se kromě překládání komiksů zabývá také psaním fantasy povídek a románů. Komiks se vrací k Batmanovým začátkům, kdy se jako mladý vrací do Gothamu a teprve se svým řemeslem začíná. Doctor Death s Riddlerem ohrožují Gotham…

Batman: Rok nula – Temné město

Naše hodnocení - 90%

90%