Recenze: Dunkirk

Po třech letech se Christopher Nolan vrací s novým filmem. Výjimečně si tentokrát nezvolil téma na pomezí reality a rozhodl se pro film podle skutečné historické události. Jak jsme už u něj zvyklí, nejedná se o klasický snímek a už vůbec ne na poli těch válečných. Ne každému musí toto podání války sedět. Scénář si taky Christopher jako obvykle napsal sám. Filmu hodně přidává skvělá hudba od Hanse Zimmera a Benjamina Wallfische. Spolupráce Nolana a Zimmera se zatím pokaždé vyplatila. Hudba se ve filmu nezastaví prakticky ani na chvíli.

Snímek se zatím setkal s převážně kladným přijetím. Velký vliv na to má netradiční pojetí války bez emocí a rozdělení časových rovin. Kasovně je na tom docela slušně, protože je po více než týdnu na 234 milionech dolarů. Určitě svým podáním aspiruje na Oscary, kterým se podle mě rozhodně nevyhne. Nolan si to za roky dřiny jistě zaslouží.

Nevím, jak moc má smysl popisovat události filmu. Dějově se tam toho moc nestane. A kdo je aspoň trochu seznámen s touto britsko-francouzskou evakuací z roku 1940 si stejně zbytek už domyslí. Film nás zavede přímo do událostí na jedné z francouzských pláží a drží si své tempo až do konce. Díky své poměrně krátké stopáži se ani moc nestihneme seznámit s postavami. Konec už je tak nějak očekávaný.

Viac:  Recenzia knihy – Batman and Psychology

Ani herecky snímek moc nevyniká. Z těch známějších jmen bych zmínil třeba Toma Hardyho, Cilliana Murphyho nebo Kennetha Branagha. Dále zde vystupují i James D’Arcy nebo Harry Styles. Toto je podle mě jeden z problémů filmu. Tím, že zde jednotlivé postavy mají málo prostoru, si k nim nedokážeme vytvořit dostatečný vztah a tudíž je nám jejich osud skoro lhostejný. Tak to aspoň působilo na mě. O žádnou z nich jsem během filmu neměl strach.

Ve filmu mi vadila řada věcí. Jednak samotný děj, který mi přišel dost nezajímavý. Pak taky absence akce, protože se toho ve filmu kromě leteckých bitev a pár potopených lodí moc nestane. Poté, jak jsem už zmiňoval, nezajímavé postavy. Sympatických mi jich přišlo jenom pár. Zejména postava Toma Hardyho, který ve filmu stejně moc nemluví. Také zde kromě pár sekund na konci nevidíme žádného Němce, což je dost netypické. Poměrně zajímavé bylo znázornění toho, jak nehezky se tehdy Britové k Francouzům během evakuace chovali. Rozdělení filmu do třech časových rovin mě sice potěšilo, ale občas to působilo trochu matoucím dojmem.

Viac:  Recenze: Strážci Galaxie Vol. 2

Film je pro mě docela zklamáním, protože mám Christophera Nolana hodně rád a čekal jsem od něj něco jiného. Můžeme doufat, že si příště vybere zajímavější námět. On je skutečně ten režisér, kterému studio dovolí natočit cokoliv. Film by se mohl líbit válečným fanouškům, mezi které se neřadím. Loňské Hacksaw Ridge od Mela Gibsona na mě působilo rozhodně líp.

Po třech letech se Christopher Nolan vrací s novým filmem. Výjimečně si tentokrát nezvolil téma na pomezí reality a rozhodl se pro film podle skutečné historické události. Jak jsme už u něj zvyklí, nejedná se o klasický snímek a už vůbec ne na poli těch válečných. Ne každému musí toto podání války sedět. Scénář si taky Christopher jako obvykle napsal sám. Filmu hodně přidává skvělá hudba od Hanse Zimmera a Benjamina Wallfische. Spolupráce Nolana a Zimmera se zatím pokaždé vyplatila. Hudba se ve filmu nezastaví prakticky ani na chvíli. Snímek se zatím setkal s převážně kladným přijetím. Velký vliv na…

Dunkerk

Naše hodnocení - 80%

80%