Recenze: Kong: Ostrov lebek

Po třech letech k nám dorazil další film o vraždící obludě. Gareth Edwards tuto ságu rozjel v roce 2014 s nepříliš úspěšnou Godzillou a Kong od Jordana Vogt-Robertse má být jakýmsi částečným prequelem. Kong na mě působí rozhodně lepším dojmem. Jordan není moc známým režisérem, ale přece jen mu tento projekt svěřili. Scénáristy má film hned tři a zmínil bych hlavně Maxe Borensteina, který pracoval i na poslední Godzille. Filmovou hudbu vytvořil Henry Jackman, jenž má na svém kontě už řadu skvělých soundtracků, a staré pecky snímku skutečně dávají šmrnc.

Film obdržel lehce pozitivní ohlasy, ale žádnou díru do světa neudělal a to ani přes skvělé herecké obsazení. Kasovně si ale film vůbec nevede špatně, protože má na svém kontě už téměř 400 milionů dolarů. Akce a triky ve filmu fungují skvěle. Co mi chybělo byla nějaká hlubší atmosféra a něco, co by diváka dokázalo vtáhnout do děje. Od určité chvíle už mi byl osud hlavních postav lhostejný.

Příběh filmu je zasazen do roku 1973. Američané získají první satelitní snímky dosud neprobádaného ostrova v jižním Pacifiku a rozhodnou se zde uspořádat expedici. Najmou tedy tým vědců, stopaře a válečnou fotografku. Jelikož se válka ve Vietnamu chýlí ke konci, dostanou i vojenskou podporu. Hned po příletu na ostrov náš tým zjistí, že zde něco není v pořádku. Posádka je po střetu s Kongem rozeseta po celém ostrově a snaží se dostat na domluvené souřadnice. Ne všichni ale mají stejný cíl. Jedna ze skupin zde potká místního přeživšího z druhé světové války, který už je na ostrově 29 let. V džungli je napadají nejrůznější monstra a počet členů se snižuje. Povede se jim dostat z ostrova pryč?

Viac:  Recenze: Baby Driver

Jak jsem již zmínil, ve srovnání s Godzillou je herecké obsazení skutečně špičkové. Jednu z hlavních postav ztvárnil Tom Hiddleston, britského stopaře jménem James Conrad. Dále se zde objevil John Goodman jako vědec Bill Randa nebo Brie Larson v roli fotografky Mason Weaver. Pomateného veterána Hanka Marlowa si zahrál John C. Reilly. Samuel L. Jackson mě v roli podplukovníka Prestona Packarda moc nezaujal. Dalšího z vojáků si zahrál Toby Kebbell.

Tvůrcům se skutečně povedly všelijaké příšery, kterých je na ostrově opravdu hodně. Ne všechny jsou nebezpečné. Film celkově hodně staví na akci a vizuálních efektech. Další plus vidím ve skvělé práci se zvukem a v dobrém výběru dobové hudby. Mezi zápory bych zařadil již zmíněné malé vtažení do děje a tudíž lhostejnost nad osudem postav. Samotný Kong je velmi dobře provedený a z jeho velikosti jde opravdu strach. Celá mytologie ostrova je dost zajímavá. Škoda, že z toho tvůrci nedokázali vytěžit víc.

Viac:  Recenzia: Kingsman: The Golden Circle

Celkově Konga hodnotím v rámci možností vesměs pozitivně, protože nabízí slíbenou kino zábavu. Navíc je film dalším krokem k souboji těchto tvou velikánů, kteří by se měli utkat již za tři roky. Potitulková scéna nám také odhaluje budoucí záporáky pro příští Godzillu, která má do kin zavítat v roce 2019. Snad se povede udržet kvalitu snímků alespoň na stejné úrovni.

Po třech letech k nám dorazil další film o vraždící obludě. Gareth Edwards tuto ságu rozjel v roce 2014 s nepříliš úspěšnou Godzillou a Kong od Jordana Vogt-Robertse má být jakýmsi částečným prequelem. Kong na mě působí rozhodně lepším dojmem. Jordan není moc známým režisérem, ale přece jen mu tento projekt svěřili. Scénáristy má film hned tři a zmínil bych hlavně Maxe Borensteina, který pracoval i na poslední Godzille. Filmovou hudbu vytvořil Henry Jackman, jenž má na svém kontě už řadu skvělých soundtracků, a staré pecky snímku skutečně dávají šmrnc. Film obdržel lehce pozitivní ohlasy, ale žádnou díru do světa…

Kong: Ostrov lebek

Naše hodnocení - 75%

75%