Recenze: Revenant Zmrtvýchvstání

Držitel loňského Oscara za režii i film Alejandro González Iñárritu si jde s tímto ambiciózním snímkem pro další sošku. A asi nebude jediná, vzhledem k 12 nominacím pro tento film. I představitel hlavní role Leonardo DiCaprio doufá, že už se po popáté konečně zadaří. Film je velmi surový a naturalistický. To byl určitě účel vzhledem ke složitým podmínkám během jeho natáčení. Za zmínku taky určitě stojí skvělá kamera, která film zabírá ze zajímavých úhlů. Na scénáři se Iñárritu také podílel, ale jinak jde o adaptaci knihy od Michaela Punkeho. Film je laděný do prostředí zimního westernu stejně jako Hateful Eight, pouze se odehrává zhruba o 45 let dříve a je to úplně jiný žánr.

Ohlasy na film jsou přibližně podobné jako na ten Tarantinův, někomu se líbí víc tohle a někomu zase Hateful. Přestože je film kratší, místy jsem se u něj opravdu nudil. Může za to celková nevyrovnanost filmu. Silné scény střídají slabé a naopak. Taky filmu moc nepomáhá, že celý stojí a padá na Leovi, který ze začátku jen sténá a nemluví. Ale každému asi sedne něco jiného. Digitální triky jsou použité opravdu chytře, takže je většinou ani nepoznáte.

The-Revenant-55

Děj je založený na skutečných událostech, které se staly známému americkému stopaři Hugh Glassovi v roce 1823 v Jižní Dakotě. Hned první scéna je naprosto úžasná. Lepší bitvu s indiány jsem snad ve filmu ještě neviděl. Opravdu vás to vtáhne do děje, i úžasná práce s kamerou vytváří autentičnost. Po nájezdu indiánů se kožešnická společnost vydává po řece domů na jih do své pevnosti. Kvůli nebezpečí ze strany indiánů se ale nakonec rozhodnou pro pěší túru. Hugha ale napadne zuřivá medvědice a vážně ho zraní. Tenhle souboj je taky velice vydařený a realistický. Zbytek společníků se tedy rozhoduje, co s ním.

Viac:  Recenzia: Spider-Man: Homecoming

Rozhodnou se ho tam nechat spolu se třemi z nich. Ti to ale po nějaké době vzdají a vydávají se také do tábora. Leo ale není z cukru a ze svého hrobu se vyhrabe. Po smrti svého syna započne nekonečnou cestu za pomstou. Nejdřív se jenom plazí. Pronásledován indiány se vydává směrem k pevnosti. Po cestě se průběžně až moc rychle hojí. Taky v jídle není moc vybíravý a bere všechno, co mu padne pod ruku. No a pak už jen následuje famózní finále a závěrečný souboj.

Z hereckých výkonů bych teda kromě toho Leova chtěl hlavně pochválit výkon Toma Hardyho. Ten hraje drsného jižana jménem John Fitzgerald, který myslí jen na sebe a na své blaho. Pak se mi taky dost líbil Domhnall Gleeson jako kapitám pevnosti Andrew Henry. Poté ještě Willam Poulter, který ztvárňuje mladého Jima Bridgera. Další herci už nejsou příliš známí. Žen se ve filmu objevuje jen velmi málo.

671544

Co bych na filmu kromě kamery pochválil, je nádherná kanadská příroda, ve které se film natáčel. Některé dotáčky museli kvůli nedostatku sněhu provést v Argentině. Režisér Iñárritu taky i přes velké množství digitálních triků zvolil metodu natáčení pouze za dne, což muselo celý proces značně komplikovat. Co mi vadilo, je občasná utahanost, protože jsem se ke konci opravdu přál, ať už film skončí. Úvod a závěr je ale vynikající.

Viac:  Recenze: Rychle a zběsile 8

Takže celkově se mi tedy film líbil až na drobné výtky. Na Leonardovi je opravdu vidět, že si pro toho Oscara jde, tak snad mu to letos konečně vyjde. Milovníci survival filmů si určitě přijdou na své. Možná to mohlo být o něco kratší. Film ale podle mě nějaké sošky určitě promění, protože je tak točený. Což se potvrdilo už u Zlatých glóbů, které sklidil tři. Budeme Leovi fandit.

Držitel loňského Oscara za režii i film Alejandro González Iñárritu si jde s tímto ambiciózním snímkem pro další sošku. A asi nebude jediná, vzhledem k 12 nominacím pro tento film. I představitel hlavní role Leonardo DiCaprio doufá, že už se po popáté konečně zadaří. Film je velmi surový a naturalistický. To byl určitě účel vzhledem ke složitým podmínkám během jeho natáčení. Za zmínku taky určitě stojí skvělá kamera, která film zabírá ze zajímavých úhlů. Na scénáři se Iñárritu také podílel, ale jinak jde o adaptaci knihy od Michaela Punkeho. Film je laděný do prostředí zimního westernu stejně jako Hateful Eight,…

Revenant Zmrtvýchvstání

Naše hodnocení - 80%

80%