Recenze: Star Trek: Do neznáma

Po třech letech se k nám vrací další film ze ságy Star Trek. Celkově se jedná o 13. film, ale v rámci rebootů jde o třetí díl. Zároveň film vyšel i v době 50letého výročí seriálu. Režie se tentokrát ujal Justin Lin, který se proslavil hlavně sérií Rychle a zběsile, z níž natočil čtyři díly. Ten převzal štafetu po J.J. Abramsovi, který se věnoval novému Star Wars a film pouze produkoval. Scénáristů bylo více, ale nejvíce prostoru dostal Simon Pegg a na celkovém vyznění snímku to je opravdu vidět. Je velmi vtipný a akční, takže kombinace těchto dvou tvůrců mu prospěla. I vizuálně je film velmi pestrý.

Přestože první reakce na film působily poněkud zdrženlivě, byl film fanoušky i kritiky přijat celkem vřele. Není divu, že ještě před premiérou bylo oznámeno pokračování. Film ale provázelo i pár tragédií. Na smrt Leonarda Nimoye neboli staršího Spocka je ve filmu odkazováno hned několikrát. Méně prostoru v tomto směru dostal Anton Yelchin, který zemřel pouhý měsíc před premiérou.

STAR TREK BEYOND

Opět se setkáváme s naší oblíbenou posádkou, která je již třetím rokem na své pětileté misi ve vesmíru. Pomalu je to začíná unavovat, protože jde převážně o rutinu. Vše se ale změní, když na stanici Yorktown obdrží žádost o pomoc. Vydávají se tedy zachránit posádku lodi do zatím neprozkoumané mlhoviny. Tam jsou ale napadeni neznámým silným nepřítelem a Enterprise je značně poškozena. Musí tedy nouzově přistát na neznámé planetě a vymyslet plán úniku. To jim ale stěžuje záhadný záporák jménem Krall. Film obsahuje mnoho nečekaných zvratů, takže už víc prozrazovat nebudu.

Herecké obsazení je opět úžasné. Kromě skvělého Chrise Pinea jako kapitána Kirka se ve filmu klade velký důraz na vzájemnou interakci postav. A to i třeba takových, u kterých bychom to příliš nečekali, jako například doktora McCoye a komandéra Spocka v podání Karla Urbana a Zacharyho Quinta. Další dobrá dvojka byli Scotty s novou trosečnickou postavou jménem Jaylah. Simona Pegga jsem již zmiňoval, ale onu novou postavu hraje Sofia Boutella, kterou můžeme znát z komiksu Kingsman: Tajná služba. Kralla ztvárnil Idris Elba a poručík Uhura v podání Zoy Saldany tentokrát neměla tolik prostoru. Ještě bych zmínil Johna Cho jako Sulu.

star trek beyond with sulu

Obměna režiséra tedy dle mého názoru sérii určitě prospěla. I scénář byl skutečně vymazlený a plný fórů. Celé se to v podstatě tváří jako prodloužená epizoda starého seriálu, což byl zřejmě záměr. Film je stejně jako ty před ním určený pro fanoušky i nefanoušky ságy, takže si každý najde své. Snímek se taky trochu svezl na v poslední době moderní vlně sci-fi filmů s oldschoolovým soundtrackem. Některé vypalovačky jsou vážně super a byly i chvíle, kdy skutečně bavilo celé kino.

Film tedy hodnotím velice kladně. Má očekávání splnil a po zklamání ze Suicide Squadu ho lze určitě považovat za příjemný letní trhák plný akce a humoru. Aspoň že tedy tady série zatím zůstává nezkažená a za další tři roky se můžeme těšit na další snímek. Ten by se měl věnovat minulosti, takže se v něm objeví i Kirkův otec George, kterého hrál v prvním díle Chris Hemsworth. A v květnuu bychom se měli dočkat i dalšího seriálu s názvem Discovery, který by se měl odehrávát 10 let před původním Star Trekem.

Po třech letech se k nám vrací další film ze ságy Star Trek. Celkově se jedná o 13. film, ale v rámci rebootů jde o třetí díl. Zároveň film vyšel i v době 50letého výročí seriálu. Režie se tentokrát ujal Justin Lin, který se proslavil hlavně sérií Rychle a zběsile, z níž natočil čtyři díly. Ten převzal štafetu po J.J. Abramsovi, který se věnoval novému Star Wars a film pouze produkoval. Scénáristů bylo více, ale nejvíce prostoru dostal Simon Pegg a na celkovém vyznění snímku to je opravdu vidět. Je velmi vtipný a akční, takže kombinace těchto dvou tvůrců mu prospěla.…

Star Trek: Do neznáma

Naše hodnocení - 95%

95%