Recenze: Star Trek: Do neznáma

Po třech letech se k nám vrací další film ze ságy Star Trek. Celkově se jedná o 13. film, ale v rámci rebootů jde o třetí díl. Zároveň film vyšel i v době 50letého výročí seriálu. Režie se tentokrát ujal Justin Lin, který se proslavil hlavně sérií Rychle a zběsile, z níž natočil čtyři díly. Ten převzal štafetu po J.J. Abramsovi, který se věnoval novému Star Wars a film pouze produkoval. Scénáristů bylo více, ale nejvíce prostoru dostal Simon Pegg a na celkovém vyznění snímku to je opravdu vidět. Je velmi vtipný a akční, takže kombinace těchto dvou tvůrců mu prospěla. I vizuálně je film velmi pestrý.

Přestože první reakce na film působily poněkud zdrženlivě, byl film fanoušky i kritiky přijat celkem vřele. Není divu, že ještě před premiérou bylo oznámeno pokračování. Film ale provázelo i pár tragédií. Na smrt Leonarda Nimoye neboli staršího Spocka je ve filmu odkazováno hned několikrát. Méně prostoru v tomto směru dostal Anton Yelchin, který zemřel pouhý měsíc před premiérou.

STAR TREK BEYOND

Opět se setkáváme s naší oblíbenou posádkou, která je již třetím rokem na své pětileté misi ve vesmíru. Pomalu je to začíná unavovat, protože jde převážně o rutinu. Vše se ale změní, když na stanici Yorktown obdrží žádost o pomoc. Vydávají se tedy zachránit posádku lodi do zatím neprozkoumané mlhoviny. Tam jsou ale napadeni neznámým silným nepřítelem a Enterprise je značně poškozena. Musí tedy nouzově přistát na neznámé planetě a vymyslet plán úniku. To jim ale stěžuje záhadný záporák jménem Krall. Film obsahuje mnoho nečekaných zvratů, takže už víc prozrazovat nebudu.

Viac:  Recenzia: Atomic Blonde

Herecké obsazení je opět úžasné. Kromě skvělého Chrise Pinea jako kapitána Kirka se ve filmu klade velký důraz na vzájemnou interakci postav. A to i třeba takových, u kterých bychom to příliš nečekali, jako například doktora McCoye a komandéra Spocka v podání Karla Urbana a Zacharyho Quinta. Další dobrá dvojka byli Scotty s novou trosečnickou postavou jménem Jaylah. Simona Pegga jsem již zmiňoval, ale onu novou postavu hraje Sofia Boutella, kterou můžeme znát z komiksu Kingsman: Tajná služba. Kralla ztvárnil Idris Elba a poručík Uhura v podání Zoy Saldany tentokrát neměla tolik prostoru. Ještě bych zmínil Johna Cho jako Sulu.

star trek beyond with sulu

Obměna režiséra tedy dle mého názoru sérii určitě prospěla. I scénář byl skutečně vymazlený a plný fórů. Celé se to v podstatě tváří jako prodloužená epizoda starého seriálu, což byl zřejmě záměr. Film je stejně jako ty před ním určený pro fanoušky i nefanoušky ságy, takže si každý najde své. Snímek se taky trochu svezl na v poslední době moderní vlně sci-fi filmů s oldschoolovým soundtrackem. Některé vypalovačky jsou vážně super a byly i chvíle, kdy skutečně bavilo celé kino.

Film tedy hodnotím velice kladně. Má očekávání splnil a po zklamání ze Suicide Squadu ho lze určitě považovat za příjemný letní trhák plný akce a humoru. Aspoň že tedy tady série zatím zůstává nezkažená a za další tři roky se můžeme těšit na další snímek. Ten by se měl věnovat minulosti, takže se v něm objeví i Kirkův otec George, kterého hrál v prvním díle Chris Hemsworth. A v květnuu bychom se měli dočkat i dalšího seriálu s názvem Discovery, který by se měl odehrávát 10 let před původním Star Trekem.

Po třech letech se k nám vrací další film ze ságy Star Trek. Celkově se jedná o 13. film, ale v rámci rebootů jde o třetí díl. Zároveň film vyšel i v době 50letého výročí seriálu. Režie se tentokrát ujal Justin Lin, který se proslavil hlavně sérií Rychle a zběsile, z níž natočil čtyři díly. Ten převzal štafetu po J.J. Abramsovi, který se věnoval novému Star Wars a film pouze produkoval. Scénáristů bylo více, ale nejvíce prostoru dostal Simon Pegg a na celkovém vyznění snímku to je opravdu vidět. Je velmi vtipný a akční, takže kombinace těchto dvou tvůrců mu prospěla.…

Recenzia: The Defenders

Aj napriek tým všetkým komiksovým veľkofilmom, ktoré už vyšli alebo ešte len budú v kinách, …