Recenze: Strážci Galaxie Vol. 2

Strážci se po třech letech vrací, a to opět pod taktovkou Jamese Gunna, který vytvořil scénář, tak jako minule. Dalo by se to nazvat typickým pokračováním, všeho je tam víc. Ať už jde o postavy, akci nebo efekty. Film se znovu nese ve stylu 80. let, k čemuž dopomáhá i skvělý soundtrack podobně jako v minulém díle. Hudbu k filmu složil Tyler Bates, který tvořil hudbu i pro jedničku.

Film byl přijat poměrně pozitivně. Minulý díl se vyšplhal na hranici tři čtvrtě miliardy dolarů, takže by se pokračování nemělo bát neúspěchu. V současné době je na 838 milionech, což z něj dělá druhý nejvýdělečnější film letošního roku. Opět sází na osvědčené postavy a velkou dávku humoru, jak už jsme u Marvelu zvyklí. Vše funguje tak jak má, možná chybí nějaký větší moment překvapení.

Děj filmu se odehrává jen několik měsíců po konci minulého dílu. Naše parta opět plní úkoly a snaží se zachránit galaxii. Po menším konfliktu s rasou Suverénů se dávají na útěk. Poté potkávají Ega, který tvrdí, že je Petrův otec. Tempo se zvolní a postavy začnou řešit rodinné problémy. Poté ale do hry vstupuje Yondu a akce může začít. O výbuchy a výrazné efekty ve filmu rozhodně není nouze.

Většina postav je stejná jako v minulém díle. Přibyli pouze Ego v podání Kurta Russella a Stakar Ogord, kterého si zahrál Sylvester Stallone. Z ženských postav bych zmínil empatku Mantis nebo velekněžku Ayeshu, kterou ztvárnila Elizabeth Debicki. Drobný štěk tam mají i David Hasselhoff a Tommy Flanagan. O většinu vtipných scén se starají Drax a Baby Groot.

Jak jsem už zmínil, je to prostě typická dvojka. K dalším Avengerům nás film moc neposunul, protože zde není žádná zmínka o dalším Kamenu nekonečna. Akce je skvělá a hlášky taky, ale film prostě už moc sází na jistotu. Není to takové překvapení jako minulý díl. Možná člověka trochu překvapí, kdo je hlavní záporák, protože se o tom větší část filmu mlží. Na poměry komedie se zde klade až moc velký důraz na rodinné problémy. Snímek obsahuje mnoho popkulturních odkazů na 80. léta, takže se mladší část publika nemusí vždy chytat.

James Gunn nás s tímto snímkem nezklamal, ale nepřinesl ani nic nového. Už je ale ohlášený třetí díl, takže nějaký materiál asi už nachystaný má. Film obsahuje hned pět potitulkových scén, ale větší část z nich není příliš zajímavá. Oldschoolová hudba filmu dodává příjemnou retro atmosféru. Opět nechybí ani Stan Lee. Za rok by se Strážci měli připojit Avengerům ve filmu Infinity War, kde by se měli společně postavit samotnému Thanosovi. Máme se na co těšit. Moje hodnocení: 90%

UndeadRoy hodnotí
UndeadRoyKomiksovo nabitý rok 2017 pokračuje a tentokrát sa nám dostáva do merítka pokračovanie úspešnej Marvelovky Strážcovia Galaxie. Úprimne povedané, nebol som až tak prítomný pri “BOOME”, ktorý nastal pri vydaní prvého dielu, ale neraz som to oľutoval a návštevu kina pri dvojke som považoval za povinnosť. A hneď môžem povedať, že ju neľutujem už len z toho pohľadu, že sa Vol.2 nesie na inej vlne ako ospevovaná jednotka a vytvára diverziu medzi oboma dielmi.

Viac:  Recenze: Baby Driver

Hlbšie sme nahliadli do psychiky jednotlivých postáv, pozmenil sa štýl deja, zvýšilo sa množstvo humoru (i keď nie vždy je až tak podarený, teda tu sa podľa mňa uplatňuje, že menej je niekedy viac), a, samozrejme, prichádza ďalšia expanzia MCU. Mal som možnosť čítať viaceré recenzie, či už kritikov alebo fanúšikov, aby som nabral ďalšie alternatívne pohľady na film a dospel som k záveru, že sa drvivá väčšina ľudí zhodne ohľadom technickej stránky filmu (od vizuálnych efektov cez samotné CGI až po remeselne zvládnutú réžiu), ktorá vyšla na výbornú bez akéhokoľvek zaváhania. Spektrum použitých farieb sa obmenilo, a tak mi neostáva nič iné, než len povedať, že film je po vizuálnej stránke neskutočne podmanivý. To by sme mali technickú stránku, ale ako skončilo samotné srdce filmu, vrátane scenáru, bojov a príbehu, je už iná kategória. A, samozrejme, nevyhnem sa menšiemu porovnávaniu s prvým dielom.

Dej Vol.2 je pomalší oproti jednotke a ono to až tak nevadí, keďže v podstate dostávame priestor na preskúmanie psychiky väčšiny postáv a akési vyvodenie do fázy vzniku rodiny, je po jednotke viac ako logické, ale miestami sa ukazuje aj ako otravné. Humor je podaný viacmenej prirodzeným spôsobom, no občas pôsobí nútene. Nič z toho nemení na fakte, že Drax na vás hádže jednu hlášku za druhou a možno sa nezasmejete z plného hrdla, ale humorné vlohy sú stále na solídnej úrovni. Prehnaná marketingová kampaň s Baby Grootom ma dohnala k takým myšlienkam, že jeho nadmerná “rozkošnosť” bude zaberať podstatnú časť filmu, ale nestalo sa tak a Baby Groot nepredstavuje žiadnu príťaž. Určité akčné pasáže sú jednoducho perfektné (snáď jeden z najlepších úvodov vôbec v MCU, naplnenie plného potenciálu Yonduovho šípu), a tak som sa v nich adekvátne vyžíval, ale zároveň sa mi stalo, že určitým akčným sekvenciám chýbal aspoň o trocha väčší faktor zaujímavosti, alebo ináč povedané, vlohy, ktoré by pre vás tú akciu učinili zapamätateľnou. A sem tam sa v akcii ukázali aj vtipné momenty (“Pac Man”).

Taktiež sa dosť diskutovalo o tom, že trailery vraj odhaľujú priveľa, ale James Gunn na to pohotovo reagoval a vravel, že trailery ukazujú najmä zábery z prvej polhodiny a odhaľujú iba veľmi málo z celkového deja. Sám som to nečakal, ale musím dať Gunnovi za pravdu, lebo po úvodnej polhodine som nemal prehľad o tom, kam sa to celé dianie vlastne posunie (i keď príbeh bol relatívne známy už vopred a posuny v ňom dosť predvídateľné). Občas sa ukázali momenty, keď mi prišiel scenár trocha klišéovitý, či dokonca nudný, lebo nijak zvlášť nás neposúval v akomkoľvek smere alebo neponúkal faktor humoru, ale tých momentov tam až tak veľa nie je. No a soundtrack…tam nie je čo komentovať, lebo Gunn vie, čo robí a opäť nám naservíroval príjemnú atmosféru prostredníctvom skvele vybraných songov, plus Tyler Bates mal tiež pár svetlých momentov vo svojich kompozíciách, ale o veľkej výraznosti oproti ostatným snímkam z MCU sa hovoriť nedá.

Viac:  Recenzia: The Defenders

V rámci hereckých výkonov sa mojimi favoritmi stali jednoznačne Dave Bautista v roli Draxa a čerešničkou na torte je Yondu alias Mary Poppins, ktorý je v podaní Michaela Rookera jedným z dôvodov, prečo si tento film máte aktuálne pozrieť. Star Lord je v podaní Chrisa Pratta oproti prvému dielu menej výrazný, čo neušlo očiam divákov a o kritikoch snáď ani netreba hovoriť. Každopádne, je to viditeľné a v rámci neustále sa rozširujúcej hereckej kariéry Chrisa Pratta je toto prvý novší titul, ktorý sa dá považovať za jeho akýsi prešľap. Plus Kurt Russell je perfektným prídavkom a jeho charizma sa roznáša celým filmom. Taktiež ma potešila krátka prítomnosť Stalloneho a som zvedavý na zobrazenie jeho vplyvu v ďalších filmoch, lebo Gunn predsa len spomínal, že sa má stať podstatnou súčasťou Vol.3 a možno sa ukáže aj v inej časti MCU.

Vol.2 má svoje chyby (a niektoré sú aj pekne výrazné), ale stále ponúka veľa pozitívnych aspektov najmä po technickej stránke, i keď miestami zlyháva v celkovom spracovaní deja, príbehu, ba dokonca akcie. A stáva sa, že občas zadrháva humor alebo dialógy. Niet pochýb o tom, že prvý diel mal na svojej strane moment prekvapenia, a tak s príchodom druhého dielu prišli aj nejaké očakávania, čo automaticky znemožnilo tomuto pokračovaniu vyrovnať sa svojmu predchodcovi. No získalo si na svoju stranu veľa divákov, ktorí pochybovali o jednotke a podalo príbeh Strážcov Galaxie z iného uhla, čo sa občas stáva aj kameňom úrazu, lebo nie všetky mechaniky fungujú tak, ako by mali. Ak sa povznesiem nad všetky tieto aspekty, tak dospejem k záveru, že Vol.2 je dôstojným pokračovaním, ale ničím výnimočným v MCU, kde sa extrémne premakaná vizuálna stránka stáva samozrejmosťou. Spočiatku som rozmýšľal nad 70%, ale menší objektívny vplyv ma núti ísť vyššie. Moje hodnotenie: 75%

Strážci se po třech letech vrací, a to opět pod taktovkou Jamese Gunna, který vytvořil scénář, tak jako minule. Dalo by se to nazvat typickým pokračováním, všeho je tam víc. Ať už jde o postavy, akci nebo efekty. Film se znovu nese ve stylu 80. let, k čemuž dopomáhá i skvělý soundtrack podobně jako v minulém díle. Hudbu k filmu složil Tyler Bates, který tvořil hudbu i pro jedničku. Film byl přijat poměrně pozitivně. Minulý díl se vyšplhal na hranici tři čtvrtě miliardy dolarů, takže by se pokračování nemělo bát neúspěchu. V současné době je na 838 milionech, což z…

Strážci Galaxie Vol. 2

Koty - 90%
UndeadRoy - 75%