Recenze: Vetřelec: Covenant

Ridley Scott se opět vrací ke svému legendárnímu dílu. Znovu se pustil do prequelu, ačkoliv se ten minulý nesetkal s příliš pozitivním ohlasem. Kvalita jeho filmů se často odvíjí od scénáře. To jsme mohli naposledy vidět například u Marťana, který byl opravdu úžasný. Scénář tentokrát napsali John Logan a Dante Harper. John má za sebou kupříkladu poslední dvě bondovky. O hudební stránku filmu se postaral Jed Kurzel, jenž složil hudbu i k filmu Assassin’s Creed. Hudba mi ale ve filmu až na výjimky nepřišla příliš výrazná.

Stejně jako v případě Promethea je film po svém uvedení podroben značné kritice. Lidé asi přece jen očekávají spíš vyvražďovačku a filozofování nad smyslem života není pro každého. Divákům se prostě nechce přemýšlet. Film má i své světlé stránky, ale opět disponuje poněkud nenaplněným potenciálem. Je mu vytýkána například stupidita postav, které jsme byli svědky už minule. Kasovně si ale nevede nejhůř, protože má zatím na kontě slušných 147 milionů dolarů. To je na horor poměrně úspěch, i když jeho nákladům to zatím úměrné není.

Film se odehrává 10 let po událostech Promethea. Vypráví osud kolonizační lodi Covenant, která letí osídlit novou planetu jménem Origae-6. Kromě posádky s sebou veze 2000 kolonistů a asi 500 lidských embryí. Je od ní vzdálená 7 let cesty, když loď zasáhne neutrinová bouře. Android Walter sice stihne vzbudit posádku, ale loď je značně poškozena. Během bouře zahyne několik desítek kolonistů, kteří jsou ve stázi, a s nimi i jeden člen posádky. Krátce nato se jim podaří zachytit nouzový signál z blízké planety a rozhodnou se na něj reagovat. V tu chvíli samozřejmě netuší, co je tam čeká.

Viac:  Recenze: Wonder Woman

Snímek je opět nabitý známými tvářemi. Nejvíce mě asi zaujala role androida, kterého už Michael Fassbender ztvárnil minule. Dále pak neohrožená Daniels v podání Katherine Waterston, již jsme mohli naposledy vidět ve Fantastických zvířatech. Z dalších známých jmen bych zmínil Billyho Crudupa jako kapitána Orama nebo skvělého Dannyho McBridea v roli pilota Tennesseeho. Pak už zbývá jen vyjmenovat camea herců jako jsou James Franco, Guy Pearce a Noomi Rapace.

Co mi tedy ve filmu vadilo, je už výše zmíněná stupidita některých postav. Nepřišlo mi to ale tak tragické jako v případě Promethea. Filmu chybí hlubší atmosféra, na kterou jsme z prvního Vetřelce zvyklí. Po vizuální stránce snímek vypadá skvěle. Dokonce se i něco dozvíme o Tvůrcích a o původu Vetřelce. Film obsahuje i pár zajímavých zvratů, které ale zkušený divák snadno odhadne. Určitě se s touto látkou dalo naložit líp. Pořád ale film funguje lépe než Prometheus.

Režisér Ridley Scott si už se svou filmografií může natočit opravdu cokoliv. Přestože oceňuju návrat k této látce, mohl nám přece jen prozradit víc o mytologii Vetřelce místo nastolování filozofických otázek. Film končí dost otevřeně, takže se pokračování určitě dočkáme a já si na něj rád zajdu. Ještě se nabízí srovnání s letošním snímkem Život, který proti Vetřelci působí značně minimalisticky.

Ridley Scott se opět vrací ke svému legendárnímu dílu. Znovu se pustil do prequelu, ačkoliv se ten minulý nesetkal s příliš pozitivním ohlasem. Kvalita jeho filmů se často odvíjí od scénáře. To jsme mohli naposledy vidět například u Marťana, který byl opravdu úžasný. Scénář tentokrát napsali John Logan a Dante Harper. John má za sebou kupříkladu poslední dvě bondovky. O hudební stránku filmu se postaral Jed Kurzel, jenž složil hudbu i k filmu Assassin’s Creed. Hudba mi ale ve filmu až na výjimky nepřišla příliš výrazná. Stejně jako v případě Promethea je film po svém uvedení podroben značné kritice. Lidé…

Recenze: Rychle a zběsile 8

Po dvou letech se k nám vrací další díl nekonečné série o autech Rychle a …