Recenze: Život

Život nepřináší nic průlomového. Jedná se vlastně o klasickou vesmírnou vyvražďovačku. Režie se ujal nepříliš známý Daniel Espinosa. O scénář se postarali Rhett Reese a Paul Wernick, kteří mají na svědomí Deadpoola, G.I. Joe 2: Odvetu a Zombieland. Hudbu k filmu složil Jon Ekstrand. Tento švédský skladatel má na svém kontě zatím pouze pár soundtracků.

Nedá se ani říci, že by film udělal nějakou díru do světa. Názory na něj jsou dost odlišné, ale převládají ty negativní. Přitom v něm hrají docela známí herci a nemá špatné efekty. Filmu chybí hlavně atmosféra, protože se v něm ani není moc čeho bát. Povedený je hlavně mimozemšťan Calvin a práce s kamerou. Hloupé chování postav filmu moc nepřidává.

Film se odehrává v blízké budoucnosti na Mezinárodní vesmírné stanici. Je zde šestičlenná posádka čekající na přílet vzorků půdy z Marsu. Hned se dají do jejich prozkoumávání. Po chvíli zjistí, že je zde něco, co by mohla být živá buňka. Po pár experimentech se jejich domněnka potvrdí. Počáteční nadšení ustane po té, kdy se tvor začne vyvíjet moc rychle. Brzy dojde ke komplikacím. Strhne se boj o holý život a hlavní prioritou posádky se stane zamezit mimozemskému tvorovi dostat se na Zem.

Viac:  Recenze: Baby Driver

Obsazení filmu je poměrně slušné. Členové posádky jsou z různých zemí. Mezi hlavní postavy patří americký doktor David Jordan v podání Jakea Gyllenhaala a britská viroložka Miranda North, kterou si zahrála Rebecca Ferguson. Dále zde vystupují Ryan Reynolds jako americký technik Rory Adams a Hiroyuki Sanada jako japonský pilot Sho Murakami.

Snímek se částečně inspiruje filmy jako je Vetřelec nebo Gravitace, ale nejde zde o žádné vykrádání, jak někteří namítají. Dost mi zde vadilo nelogické chování postav, protože takhle by se vědci určitě nechovali. Najdeme tu pár zajímavých nápadů s umělou gravitací. Mimozešťan Calvin taky vypadá dost originálně a je téměř nezničitelný. Na hororové poměry má film dost mizernou atmosféru.

Bohužel jsme se tentokrát ničeho převratného nedočkali. Co bych ještě mohl vyzdvihnout, je trochu nečekaný konec. Tento žánr určitě není mrtvý, ale chce to lepší práci se scénářem. Uvidíme, co předvede další Vetřelec s podnázvem Covenant, který by měl do našich kin zavítat už příští měsíc pod taktovkou samotného Ridleyho Scotta.

Život nepřináší nic průlomového. Jedná se vlastně o klasickou vesmírnou vyvražďovačku. Režie se ujal nepříliš známý Daniel Espinosa. O scénář se postarali Rhett Reese a Paul Wernick, kteří mají na svědomí Deadpoola, G.I. Joe 2: Odvetu a Zombieland. Hudbu k filmu složil Jon Ekstrand. Tento švédský skladatel má na svém kontě zatím pouze pár soundtracků. Nedá se ani říci, že by film udělal nějakou díru do světa. Názory na něj jsou dost odlišné, ale převládají ty negativní. Přitom v něm hrají docela známí herci a nemá špatné efekty. Filmu chybí hlavně atmosféra, protože se v něm ani není moc čeho…

Recenzia: The Defenders

Aj napriek tým všetkým komiksovým veľkofilmom, ktoré už vyšli alebo ešte len budú v kinách, …