Recenzia: John Wick 2

John Wick sa po troch rokoch vracia, aby nám ukázal ako má vyzerať pravý akčný film. Ale je tomu naozaj tak? V roku 2014 zavítal do kín pomerne neznámy film John Wick, ktorý sa nesnažil priviesť veľké obecenstvo do sál na úkor rozpočtu a zbytočne veľkých reklamných “kampaní”. Jednoducho nešetril tam, kde to bolo potrebné, čím bezpochyby narážam na akčné scény. So sequelmi bol vždy problém, o čom sa stihol presvedčiť aj Keanu Reeves v prípade trilógie Matrixu. Prvý diel dal latku poriadne vysoko a dvojka nenaplnila očakávania, teda fanúšici Johna Wicka pevne dúfali, že v prípade snímky John Wick 2 sa nestane niečo podobné.

Žijeme v dobe, kedy pojem “kvalitný akčný film” pomaly vymrel a producenti sa zamerali na filmy s veľkým ziskovým potenciálom. Ale režisérske duo David Leitch & Chad Stahelski nás veľmi rýchlo uviedlo na pravú mieru, čím dokázali, že “čistokrvné akčňáky” nie sú minulosťou. Uplatnili svoje takzvané Gun-Fu a umiestnili známu tvár do prvej línie, kým nie je nikto iný než Keanu Reeves, ktorý zaznamenáva určité herecké znovuzrodenie. Niekto by mohol povedať, že sa konečne zobudil, a tak nám priniesol čistokrvnú akčnú záležitosť menom John Wick.

Nebudeme si klamať, lebo veľmi dobre vieme, že príbeh u Johna Wicka ide jednoducho bokom, zatiaľ čo my si vychutnávame perfektne spracované akčné scény tentokrát už iba pod taktovkou Chada Stahelskeho a jeho asistentov, keďže iba on si sadol na režisérsku stoličku snímky John Wick 2. A aj keď si John Wick adoptoval nového psa, tak ku vražde ďalšieho domáceho miláčika nedochádza a v rámci toho, aby príbeh nebol príliš repetetívny, dostávame sa k obsiahlejšiemu vysvetleniu fungovania sveta zabijakov a nájomných vrahov, kde fungujú takzvané “zmenky” medzi dvoma osobami. Touto zmenkou je John Wick viazaný, a tak musí splniť, čo mu bolo povedané, aby uctil zmenku a dodržal sľub, no len pri splnení zmenky to určite neostáva.

Jeden z najväčších kladov filmu je podstatné rozšírenie sveta zabijakov, kde okrem poukázania na chod ich spoločnosti sa stretávame aj s ďalšími skupinami, ktoré úradujú od New Yorku až po Rím, kde sa časť príbehu taktiež odohráva. Výber lokácii, resp. výprava bola na úrovni a žiadne miesto ma neomrzelo. Práve naopak, priviedla nás do nových miest a nebyť Ríma, tak táto veta by nikdy nezaznela: “Are you here for the pope?”, čo danej situácii pridalo štipku humoru. Taktiež scéna v “svete zrkadiel” mala osobitú atmosféru a pomalší štýl jej náramne vyhovoval. Dialógy a scenár vo všeobecnosti nebol príliš obsiahly a obzvlášť v prípade Wicka, no čo si budeme nahovárať. Zaňho vypovedajú skôr činy.

Viac:  Recenzia: The Defenders

Tieto činy doviedli pokračovanie na vyššiu úroveň, keďže akcia bola skvelá, i keď miestami priam surreálna. Čím narážam na solídnu brutalitu, ktorá seriózne odôvodňuje Rkový rating. A tá ospevovaná hláška “He killed three people. With a fuc*ing pencil!” sa dala do pohybu, lebo jej akási verzia bol sprostredkovaná práve v tomto filme. Okrem toho všetko to takzvané “Gun-Fu” nemôžem nazvať ináč ako pôsobivým, lebo niečo také sa každý deň nevidí, ale na druhej strane oproti prvému dielu ubudlo na reálnosti. Lebo aj zbrane s tlmičom je stále dobre počuť vzhľadom na to, že taký výstrel(s tlmičom) dosahuje hlasitosti 10-15 dB. A aj keď beriem do úvahy, že ľudia v takomto svete možno reagujú o trocha odlišnejšie na podobné situácie, ako v realite, no zasa si nemyslím, že hromadné prestrelky sú tam na dennej rovine.

Všetko by bolo perfektné, keby pri tvorení choreografie nezabudli počítať náboje, lebo občas nastávala situácia, že bežný zásobník aj dvojnásobne presiahol svoju kapacitu, v čom bol prvý diel určite lepší. Síce mal menej akcie, ale na tieto detaily sa non-stop myslelo. Každopádne, aj tieto fakty nemôžu zastrieť to, že som sa počas akčných scén úžasne bavil a spolu so skvelým soundtrackom som dostával adekvátnu dávku katarzie. Pričom soundtrack zahŕňal viacero nových motívov, no objavili sa aj témy, ktoré ste mohli počuť v prvom diele a tam fungovali priam perfektne, teda opätovné použitie týchto motívov ma privádzalo k príjemným spomienkam na prvý diel. Vizuálna stránka bola viac ako dobrá, síce počet striel do hlavy sa niekoľkonásobne zvýšil, ale každý “headshot” mi dal taký pocit satisfakcie ako ten predchádzajúci.

Viac:  Recenzia: Death Note

Ako posledná časť skladačky mi ostáva herecké obsadenie, ktorému nemám veľmi čo vytknúť. Keanu Reeves sa opäť prekonal a ukázal nám, že vôbec nepatrí do starého železa. Plus, vidieť dvoch odvekých známych, akými sú Keanu Reeves a Laurence Fishburne(obaja z Matrixu) bol veľmi pekný pohľad. Takýchto kolaborácii by som uvítal viacero. A ako známe, tak aj mladé tváre vo forme obsadených hercov Ian McShane, John Leguiziamo, Common, Peter Stormare, Ruby Rose predviedli solídne výkony, a tak pomohli s expanziou tohto “zabijáckeho univerza”. Vyššie ste mohli pochytiť, že bol tom náznak nejakého toho humoru a áno, film pridáva do zmesi skvelej akcie a strohých dialógov pár humorných hlášok, ale komédiu dozaista nečakajte.

John Wick sa po troch rokoch vracia, aby nám ukázal ako má vyzerať pravý akčný film. Ale je tomu naozaj tak? V roku 2014 zavítal do kín pomerne neznámy film John Wick, ktorý sa nesnažil priviesť veľké obecenstvo do sál na úkor rozpočtu a zbytočne veľkých reklamných "kampaní". Jednoducho nešetril tam, kde to bolo potrebné, čím bezpochyby narážam na akčné scény. So sequelmi bol vždy problém, o čom sa stihol presvedčiť aj Keanu Reeves v prípade trilógie Matrixu. Prvý diel dal latku poriadne vysoko a dvojka nenaplnila očakávania, teda fanúšici Johna Wicka pevne dúfali, že v prípade snímky John Wick 2 sa…

John Wick 2

UndeadRoy - 85%

85%

John Wick 2 je kvalitná akčná snímka, ktorá síce neprekonáva prvý diel vo všetkých faktoroch, ale za to udržiava latku opäť pekne vysoko. Pre fanúšikov akčných filmov povinnosť a bežný divák? Ten by si to radšej mal pozrieť tiež.

User Rating: 4.75 ( 2 votes)

Recenzia: Kingsman: The Golden Circle

Ani nie 3 roky po vydaní prvého dielu sa Matthew Vaughn vracia s pokračovaním excelentného …