Recenzia: Kazateľ 1.séria

Nejedná sa o jednu zo slávnejších a ani najlepších komiksových sérií, ale predsa len sa dočkala svojho spracovania na malom plátne. A ako Preacher, teda Kazateľ dopadol, sa dozviete v tejto recenzii. Vždy, keď sa človek zamyslel nad nejakou otázkou, spájanou s Bohom, či kresťanstvom všeobecne, tak len málokedy sa dopracoval ku takej odpovedi, ktorá by ho adekvátne uspokojila. A práve týmto je komiks Preacher zaujímavý, keďže svojským spôsobom zodpovedá viacero dávno položených otázok a teraz prostredníctvom seriálu spracuváva odpovede na tieto otázky do reálneho sveta. A verte, či neverte, no to spracovanie je reálne až príliš.

preacher-tv-show-trailer-dominic-cooper
Kazateľ Jesse Custer (Dominic Cooper)

Tak a teraz niečo málu ku príbehu. Pýtali ste sa niekedy sami seba, že aké by to mohlo byť, keby reči a modlitby každého kaplána, kňaza, biskupa, arcibiskupa či dokonca samotného pápeža, sa stali pravdou?  Nepochybujem o tom, že to urobil skoro každý z nás. A práve to je ďalší aspekt Kazateľa, ktorý je dávaný do pohybu reálneho sveta. Na planétu Zem zavítala neznáma entita, ktorá sa snaží nájsť ideálneho hostiteľa, ktorý by ju dokázal v sebe udržať. A po pár neúspešných pokusoch sa dostala ku našemu, no neviem, či môžem nazvať kazateľa Jesseho Custera (Dominic Cooper) protagonistom, kvôli jeho minulosti, ale dajme tomu, že áno.

I keď v skutočnosti pravdou je to, že práve jeho minulosť mu pomohla udržať túto entitu. A od tejto chvíle nadobúda kazateľ nesmiernu moc, ktorá mu umožňuje napĺňať kedysi prázdne slová útechy a zároveň sa vydáva na cestu zistenia pôvodu tejto moci za pomoci upíra Cassidyho(Joseph Gilgun) a kamarátky Tulip (Ruth Negga), no nebude to prechádzka ružovou záhradou.

Viac:  Recenze: Rychle a zběsile 8
joe-gilgun-in-preacher
Upír Cassidy (Joseph Gilgun)

Možno si hovoríte, že čo tam robí upír a predpokladáte, že kvôli nemu to bude odpad, no práve naopak, pretože Cassidy sa stal najobľúbenejšou postavou seriálu a aj u veľkého množstva čitateľov komiksu. Ale seriál obsahuje oveľa viac zaujímavých postáv a čo je ešte zaujímavejšie, že každá z nich má svoju minulosť. Teraz sa vlastne dostávame ku obsadeniu a vykresleniu jednotlivých postáv. Obsadenie sadlo ako remeň na zadok a vykreslenie postáv je prekvapivo skvelé, počas celej série sa dostávate do ich hĺbky a zisťujete stále viac o ich minulosti a celkovom zmýšľaní. Herci sa so svojimi postavami dobre zosobnili, čo sa odráža aj na ich výkonoch.

Kazateľ je presne ten typ seriálu, ktorého epizódy sa nesú v štýle, že nič sa dokopy nedeje, ale pritom sa stalo veľa vecí a často si to uvedomíte až po dopozeraní epizódy alebo dlho po tom. Teda, ak Vás Kazateľ nezaujme prvými epizódami, tak určite to s ním nevzdávajte, pretože má svoje tempo a stupňovanie, ktoré sa vyvrcholí v úžasnom finále. Akčné pasáže nie sú vyvážené s dialógmi, ale to ani nevadí, pretože dialóg niekedy znamená v deji oveľa viac ako súboj.

Viac:  Recenze: Strážci Galaxie Vol. 2
Eugene-Arseface-Root
Eugene aka Arseface (Ian Colletti)

Scenár sa kolíše na hrane medzi humorom a vážnosťou, čo v konečnom dôsledku pôsobí viac než dobre. Soundtrack vystihuje sedlácke prostredie, v ktorom sa tento príbeh odohráva a viacmenej tam nie je nič, čo by sa mu dalo vyčítať. No aj tento seriál má svoje chyby, čo sú najmä hluché miesta uprostred epizód, ktoré neposúvajú príbeh nikam. A sám o sebe ešte neoplýva takou kvalitou, ktorá by mohla dosahovať tých najvyšších hodnotení.

Nejedná sa o jednu zo slávnejších a ani najlepších komiksových sérií, ale predsa len sa dočkala svojho spracovania na malom plátne. A ako Preacher, teda Kazateľ dopadol, sa dozviete v tejto recenzii. Vždy, keď sa človek zamyslel nad nejakou otázkou, spájanou s Bohom, či kresťanstvom všeobecne, tak len málokedy sa dopracoval ku takej odpovedi, ktorá by ho adekvátne uspokojila. A práve týmto je komiks Preacher zaujímavý, keďže svojským spôsobom zodpovedá viacero dávno položených otázok a teraz prostredníctvom seriálu spracuváva odpovede na tieto otázky do reálneho sveta. A verte, či neverte, no to spracovanie je reálne až príliš. Tak a teraz niečo málu…

Kazateľ 1.séria

UndeadRoy - 85%

85%