Recenzia: Ninja Korytnačky 2

Pred dvoma rokmi sa vrátili na plátno, ale inak než bolo zvykom. Reč je o Ninja Korytnačkách, ktoré vďaka finančnému úspechu prvého dielu zavítali do kín v pokračovaní menom Ninja Turtles Out of the Shadows. Tak sa poďte pozrieť ako dopadlo v recenzii. Doposiaľ boli stále spracované iba v animovanom filme, no čo tak ich hodiť na steroidy a prostredníctvom CGI technológie ich pridať k reálnym hercom a existujúcemu prostrediu. To sme mali možnosť okúsiť už v prvom diele Teenage Mutant Ninja Turtles z roku 2014. Síce kritici z neho na kolená nepadli, ale finančné zisky zabezpečili pokračovanie, ktoré môže nabrať ešte väčšie rozmery.

Režisérom pokračovania sa stal Dave Green, ktorý je podľa jeho slov veľkým fanúšikom Ninja Korytnačiek, a tak by to nemal pokaziť. No potom sa tam naskytol faktor toho, že nemá až tak veľa skúseností so snímkami týchto rozmerov a môže sa to skončiť fiaskom. Poviem Vám to na rovinu. O fiasko sa nejedná, ale ani o zázrak. I keď, skôr sa prikláňam ku tej prvej alternatíve. Dôvod je naozaj prostý. Všetko, čo bolo na jednotke dobré, vzali a vyhodili do povetria, aby nám priniesli toto.

Potešila ma prítomnosť Stephena Amella (predstaviteľ Caseyho Jonesa v tomto filme, predstaviteľ Arrowa/Olivera Queena v rovnomennom seriáli), čo bol vlastne jeden z hlavných dôvodov, prečo som na tento film zavítal. Na moje prekvapenie sa pred kamerami zdržal omnoho dlhšie než som očakával, i keď by som chcel vedieť ako dokázal spraviť kolieskové korčule z bežných topánok za pomoci niekoľkých koliesok v priebehu pár sekúnd. To budú asi výhody superhrdinov, ktoré nikdy nezažijem. Jonesovu masku mal poriadne iba v jednej pasáži, a tak som sa toho seriózneho Jonesa nedočkal.

Pohladením pre oko bola Megan Fox, ktorá to svoje urobila už na začiatku, a tak zaujala staršie obecenstvo. Ale to je asi tak všetko. Vizuálne spracovanie korytnačiek je na úrovni, tým pádom sa na nich dá pozerať, no ak ide o akciu, tak tam to je už horšie. Oproti prvému dielu, kde akcia bola komplexnejšia, náročnejšia a omnoho zaujímavejšia, sme sa teraz dočkali akejsi jednoduchej zlátaniny. Choreografiu by dokázali vymyslieť aj tie 8 ročné deti, ktoré sedeli za mnou. A tá finálna bojová scéna s Krangom. Oni ho chceli vôbec zraniť? Jedine, že skokom na mimozemskú bytosť v niekoľko tonovej zbroji dokážete spôsobiť nejaké poškodenie.

tmnttrailer2

Okrem toho, že akcia bola stupídna, tak scenár na tom nebol o nič lepšie. Síce som bol na CZ Dabingu a je pravda, že Český dabing je vždy „obohatený“ o nejaké tie zdrobneniny a nepresné vyjadrenia, ale aj napriek tomu je scenár odfláknutý a viackrát počas filmu som musel skontrolovať vstupenku, či sa naozaj jedná o film s hodnotením PG-13, pretože tu by bohato stačilo hodnotenie PG. Ak by sa jednalo o film s hodnotením PG, tak to všetko chápem, no žiaľbohu to takto nie je a mám taký pocit, že všetko bolo prispôsobené mladšiemu obecenstvu až na Megan Fox.

O takej veci ako vykresľovanie postáv ani radšej nehovorme. Humor, ktorý v prvom diele mi ešte dokázal vyčarovať úsmev na tvári sa úplne vyparil. Akcia, ktorá ma dokázala zaujať sa úplne vytratila. A scéna s tankom na vode, ktorá mala byť alternatívou scény na snehu z prvého dielu bola omnoho horšia než som očakával. Trhač bol v prvej polovici hlavným záporákom, ktorému pomáhali Rocksteady a Bebop, ktorí neboli až takí zlí, no sú iba lepším priemerom. A v druhej polovici nastupuje na scénu Krang, ktorý sa proste objaví a je tu. Bez akéhokoľvek vysvetľovania sa dostáva na plátno s čím sa jednotlivé postavy bez problémov zosobnia.

tmnt2ssh1

Ninja Korytnačky 2 sú nepodareným pokračovaním s množstvom prostej akcie, stupídnych dialógov a slabého soundtracku. Ten v prvom diele dobre zapasoval ku jednotlivým pasážam, ale tentokrát to bolo takmer vždy od veci. Pekné vizuálne spracovanie korytnačiek, Megan Fox a dlhšia účasť Stephena Amella nerobia film.

krang-header

Pred dvoma rokmi sa vrátili na plátno, ale inak než bolo zvykom. Reč je o Ninja Korytnačkách, ktoré vďaka finančnému úspechu prvého dielu zavítali do kín v pokračovaní menom Ninja Turtles Out of the Shadows. Tak sa poďte pozrieť ako dopadlo v recenzii. Doposiaľ boli stále spracované iba v animovanom filme, no čo tak ich hodiť na steroidy a prostredníctvom CGI technológie ich pridať k reálnym hercom a existujúcemu prostrediu. To sme mali možnosť okúsiť už v prvom diele Teenage Mutant Ninja Turtles z roku 2014. Síce kritici z neho na kolená nepadli, ale finančné zisky zabezpečili pokračovanie, ktoré môže nabrať ešte…

Ninja Korytnačky 2

Moje Hodnotenie - 40%

40%