Recenzia: Ostrí chlapci

Šialených komédií nie je nikdy dosť a na scénu sa dostáva nový snímok menom Ostrí chlapci.

Nebudem sa pozastavovať nad Slovenským prekladom názvu filmu, i keď až tak ďaleko zasa neboli, ale radšej sa pustím rovno do recenzie(originálny názov je Nice Guys ako ste si mohli všimnúť). Pokiaľ je Vám tento titul neznámy, tak sa vlastne jedná o akčnú komédiu, zasadenú do 70 rokov minulého storočia, kedy úmysly súkromného vyšetrovateľa (Ryan Gosling) a človeka, ktorý sa dokáže „postarať“ o problémy ľudí, začo dostane samozrejme zaplatené (Russell Crowe), sa nečakane stretnú. Tie problémy si snáď domyslíte, poprípade si pozrite trailer.

Režisérom snímku je Shane Black. Ak si vravíte, že jeho meno je Vám povedomé, tak nie nadarmo, pretože sa postaral o film Iron Man 3, ktorý je podľa Vás najlepší z celej trilógie. Možno ste o ňom počuli aj ako o režisérovi novodobého Predatora, ktorý by mal zavítať do kín v roku 2018. No ešte predtým si stihol strihnúť jeden film, Ostrých chlapcov.

Svoje rozhodnutie dozaista nemusí ľutovať, pretože kritici udelili tomuto filmu 70%, čo pri komédiách naozaj nie je zvykom a odozva divákov je viac než kladná. A ja sa ku tejto kladnej odozve musím pridať, pretože tie veci, ktoré ponúka tento film ma neraz donútili zasmiať sa na plné brucho. Black vie skvelo pracovať s elementom humoru, čo dokazuje spoza písacieho stola a aj kamery ako režisér. Scenár je zvládnutý na výbornú, i keď sa naskytnú aj suchšie vtipy. Pokiaľ sa viete zasmiať aj na suchších vtipoch, tak sa budete kráľovsky baviť počas celého filmu ako pani predo mnou, ktorá sa smiala snáď na všetkom.

nice guys 1

Po stránke hereckého obsadenia film taktiež vyniká. A tým nemyslím len Rusella Crowea, či Kim Basinger, ale narážam najmä na Ryan Goslinga, ktorý sa pre túto rolu doslovne narodil. Vo väčšine prípadov je to práve on, kto vyvoláva smiech a nielen verbálne. Verte mi, padanie ešte nebolo zábavnejšie. Príjemným obsadením je samozrejme aj Russell Crowe, ktorého ste v takejto čistokrvnej akčnej komédii nevideli roky, ba dokonca aj dlhšie, a tak ma zaujímalo ako sa popasuje s takouto postavou. Je pravdou, že on je skôr ten bitkár ako „hláškar“, ale to neznamená, že nemôže hodiť aj nejakú vtipnú pripomienku, čo sa aj uplatnilo a v konečnom dôsledku to zapôsobilo viac než dobre.

Scenáristi sa nebáli zachádzať do vulgarizmov a najmä do čierneho humoru, čo tento film posúva na ďalší level a zameriava sa na dospelejší humor. Soundtrack je zostavený iba z piesní 70 rokov a dodáva filmu tú pravú atmosféru 70 rokov. Prostredia, kde sa odohráva dej filmu sú zaujímavé a svojím výzorom taktiež podporujú faktor 70 rokov. Príbeh nie je príliš komplikovaný a pokiaľ len trocha dávate pozor, tak ten „veľký zvrat“ odhalíte už v úvode zápletky. Akčné scény sú v pohode, ale ak dôjde aj na zbrane, tak sa nevyhneme veci, ktorá pretrváva v Hollywoodskej produkcii už desaťročia, kedy protagonista (v tomto prípade protagonisti) je nezasiahnuteľný guľkami, čo trocha kazí estetickú stránku filmu, ale zasa nie príliš.

nice guys 2

Takže vo finálnom verdikte nesmiem zabudnúť humornú stránku filmu, ktorá je napísaná na výbornú až na pár slepých miest. Herecké výkony sú na úrovni serióznej komédie, čo je skvelé a exceluje tu najmä Ryan Gosling. Soundtrack a prostredie zapasovali filmu ako remeň na zadok, keďže myšlienka deja, ktorý sa odohráva v 70 rokov bola úžasne spracovaná. Akčné scény sú ďalším kladnou vložkou filmu, ktorý má svoje menšie zádrhely. Príbeh určite nie je excelentný, no môžeme tu hovoriť o lepšom priemere. Tak to je film Ostrí chlapci, ktorý stojí za návštevu kina a dozaista sa nebránim pokračovaniu, ktoré by som so serióznym režisérom a scenáristami uvítal.

Šialených komédií nie je nikdy dosť a na scénu sa dostáva nový snímok menom Ostrí chlapci. Nebudem sa pozastavovať nad Slovenským prekladom názvu filmu, i keď až tak ďaleko zasa neboli, ale radšej sa pustím rovno do recenzie(originálny názov je Nice Guys ako ste si mohli všimnúť). Pokiaľ je Vám tento titul neznámy, tak sa vlastne jedná o akčnú komédiu, zasadenú do 70 rokov minulého storočia, kedy úmysly súkromného vyšetrovateľa (Ryan Gosling) a človeka, ktorý sa dokáže "postarať" o problémy ľudí, začo dostane samozrejme zaplatené (Russell Crowe), sa nečakane stretnú. Tie problémy si snáď domyslíte, poprípade si pozrite trailer. Režisérom snímku…

Ostrí chlapci

Moje hodnotenie - 86%

86%

Shane Black sa opäť predviedol a ukázal, že 70 roky stále nie sú vyčerpaným materiálom, čo film Ostrí chlapci potvrdzuje na plnej čiare. Po dlhšej dobe komédia, ktorá stojí napriek menším nedostatkom za návštevu kina.