Recenzia: Stranger Things

Všade oslavovaný a spomínaný titul, ktorý bol už viackrát označovaný ako “udalosť leta”, ba dokonca “roka”. A ako ste si už mohli všimnúť, tak hovoríme tu o Stranger Things. Dalo by sa hovoriť o senzácii či fenoméne, ktorý nabral celosvetové rozmery v priebehu jedného víkendu. Získal si ľudí svojou nezameniteľnou atmosférou, ktorá navodzuje uveriteľné spracovanie 80-rokov, skvele vykreslenými postavami a nezabudnuteľným spracovaním. Menovať faktory, ktoré učinili pre väčšinu ľudí Stranger Things udalosťou leta by som mohol do večera, ale namiesto toho Vám to rozoberiem pod mojim svetlom.

Prvý dojem ma okamžite vrátil do detských čias so snímkom E.T. od Stevena Spielberga a priniesol mi nostalgické pocity, ktoré ma okamžite vtiahli do deja. Ale ak ste sa s touto senzáciou ešte doposiaľ nestretli, tak s radosťou Vám objasním o čo sa jedná. Seriál Stranger Things pojednáva o štyroch chlapcoch, ktorí sú vlastne najlepší kamaráti a môžeme ich zaradiť do kategórie nerdov. Komiksy, filmy a stolové hry patria k ich všednému životu, keď jedného večera po 10 hodinovej kampani zrazu zmizne jeden chlapec z partie. Po tejto situácii sa strhne prúd čudesných udalostí, ktorý zahŕňa zvláštnu samovraždu, paranormálne javy v dome zmiznutého chlapca a pátranie ďalších členov partie, ktorí nenájdu práve toho, koho hľadali.

stranger-things

Okrem nostalgického spracovania vizuálnej stránky, seriál oplýva aj ďalšími kladmi. Jedným z nich je zaujímavo napísaný príbeh, ktorý pracuje s elementmi horroru, sci-fi, drámy a dokonca aj thrilleru. Môžete sledovať stupňovanie deja, ktoré nakoniec vyústi do viacerých napätých situácií a tie vám potvrdzujú, že sa nejedná len o hocijakú malú hru. Scenár je skvele prispôsobený danej dobe a úžasne vykresľuje postavy. Každá ma iné zmýšľanie a je niečim výnimočná. Prekvapivo aj ich chovanie je reálne a dodáva pocit autentickosti zmýšľania. Faktor nostalgického spracovania vizuálnej stránky zahŕňa aj vizuálne efekty samotné, tie nie sú zbytočne prehnané a iba dodávajú na perfektne spracovanom vizuále.

Kostýmy, oblečenie, odevy, prostredie, dopravné prostriedky, predmety – to všetko je adekvátne prispôsobené 80-rokom minulého storočia a iba márne vtom hľadáte chybu. Ale snáď najprekvapivejším pozitívom tohto seriálu sú neuveriteľne uveriteľné výkony mladých protagonistov, ktorí napriek svojmu veku odvádzajú kvalitný kus práce, no práve z týchto mladších hercov vyniká najmä Millie Bobby Brown, ktorá sa bravúrne zmocnila postavy “El” a už so svojimi prvými slovami a chladným prejavom si Vás okamžite získa. No to neznamená, že skúsenejší herci ako napríklad David Harbour v roli šerifa Jima Hoppera (mohli ste ho vidieť v tohtoročným snímku Suicide Squad), či Winona Ryder s presvedčivým výkonom matky Joyce Byersovej, sa nechali zahanbiť.

stranger-things-1

A jeden z najväčších kladov je soundtrack, ktorý dotvára už tak skvelú atmosféru 80-rokov. Veľakrát vyvoláva priam až zimomriavky a toto je jeden z mála seriálov, ktorých “Main Theme” proste nepreskakujem (nájdete ju nižšie, no v predĺženej verzii). Potom sa dočkáte aj takého legendárneho kúsku ako “Should I Stay or Shoul I Go” od skupiny The Clash, no a možno spoznáte aj niečo iné. Seriál má iba pár drobných nepresností, resp. chýb, ale tie sú viacmenej nepatrné a už keď si nejaké všimnete, tak je ich naozaj málo.

Všade oslavovaný a spomínaný titul, ktorý bol už viackrát označovaný ako "udalosť leta", ba dokonca "roka". A ako ste si už mohli všimnúť, tak hovoríme tu o Stranger Things. Dalo by sa hovoriť o senzácii či fenoméne, ktorý nabral celosvetové rozmery v priebehu jedného víkendu. Získal si ľudí svojou nezameniteľnou atmosférou, ktorá navodzuje uveriteľné spracovanie 80-rokov, skvele vykreslenými postavami a nezabudnuteľným spracovaním. Menovať faktory, ktoré učinili pre väčšinu ľudí Stranger Things udalosťou leta by som mohol do večera, ale namiesto toho Vám to rozoberiem pod mojim svetlom. Prvý dojem ma okamžite vrátil do detských čias so snímkom E.T. od Stevena Spielberga a…

Stranger Things

UndeadRoy - 95%

95%

Stranger Things zaslúžene nesie titul letného hitu a privádza nejedného človeka na nostalgické myšlienky. Môže sa chváliť skvelým vykreslením 80-rokov, zaujímavými postavami, soundtrackom, ktorý spôsobuje zimomriavky a ďalšími kladnými faktormi, kde sa chyby hľadajú len veľmi ťažko.

User Rating: 4.78 ( 3 votes)

Recenze: Život

Život nepřináší nic průlomového. Jedná se vlastně o klasickou vesmírnou vyvražďovačku. Režie se ujal nepříliš …