Recenze: Blade Runner 2049

Denis Villeneuve se rozhodl vzkřísit 35 let starou sci-fi klasiku od Ridleyho Scotta. Natočit pokračování po tak dlouhé době byl od něj jistě risknatní krok. Villeneuve však za poslední roky sype jeden trhák za druhým, takže ani tady nezklamal. Jako podklad slouží slavný román od Philipa K. Dicka, který má svém kontě celou řadu kultovních sci-fi. O scénář se postarali Hampton Fancher a Michael Green. Fancher vytvořil scénář i pro první díl. Film disponuje skvělým vizuálem, jenž podtrhuje úchvatná hudba Benjamina Wallfische a Hanse Zimmera.

Film slaví celosvětový úspěch a má taky proč. Podle mě je na úplně jiné úrovni než film původní. Kasovně na tom už je o něco hůř. Na svém kontě ma prozatím 223 milionů dolarů. Přestože se Villeneuve snažil natočit film tak, aby ho pochopil i divák bez znalosti jedničky, může to mít svůj podíl na nízkých tržbách. Určitě doporučuju před návštěvou kina původního Blade Runnera zhlédnout.

Příběh se odehrává v roce 2049, tedy 30 let po původním filmu. Svět se vzpamatoval z velkého výpadku v roce 2020, následného hladu a mezi lidmi se pohybuje nový druh replikantů. Ten loví zastaralé modely. Celý příběh se točí kolem mladého policisty K, jehož prací je právě vyřazovat staré modely. Poslední případ mu nedá spát, a tak a začne pátrat na vlastní pěst. Tím ale na sebe upoutá pozornost ve vyšších kruzích a stává se sám lovnou zvěří. Film je dost dlouhý, takže asi nemá smysl popisovat celý děj. Snad jen, že zde není moc akce, což ale snímku vůbec neubírá na kvalitě.

Viac:  Recenzia: Stranger Things 2

Hlavní roli zde má tentokrát Ryan Gosling. Je to pro mě jeho první role, ve které mi vážně sedne. Dále jistě všichni uvítají návrat Harrisona Forda do role Ricka Deckarda. Menší role zde mají Ana de Armas a Robin Wright. Jaredu Letovi postava záporáka Niandera Wallace dost sedla. A Dave Bautista si pro sebe rovněž urval menší roli.

Jak jsem už zmiňoval, film má úžasný vizuál. Člověk mu odpustí i delší stopáž. Samotnou kapitolu si zaslouží Zimmerova hudba, která je dokonalá jako vždy. Takové zvuky jsem ve filmu ještě nikdy neslyšel. Je dost těžké film srovnat s jeho předchůdcem a to i z důvodu velkého časového posunu. Já se za fanouška původního Blade Runnera nepovažuju, ale tenhle film mi skutečně vyrazil dech. Odpovídá spoustu otázek z prvního dílu a obsahuje mnoho narážek na něj. Některé záhady však stále zůstávají nevyřešeny. I tento film má drobné díry, ale to se mu dá snadno prominout.

Viac:  Recenzia: Death Note

Villeneuve nám opět dokázal, že je mistr svého řemesla a že zvládne opravdu cokoliv. Málokdo by to podle mě zvládl lépe. Film má nakročeno na pokračování, tak uvidíme. Po tomto snímku bych se vůbec nebál Duny, kterou by měl Villeneuve natáčet jako svůj další film. Jedná se o skutečně talentovaného režiséra, kterých dnes není mnoho.

Denis Villeneuve se rozhodl vzkřísit 35 let starou sci-fi klasiku od Ridleyho Scotta. Natočit pokračování po tak dlouhé době byl od něj jistě risknatní krok. Villeneuve však za poslední roky sype jeden trhák za druhým, takže ani tady nezklamal. Jako podklad slouží slavný román od Philipa K. Dicka, který má svém kontě celou řadu kultovních sci-fi. O scénář se postarali Hampton Fancher a Michael Green. Fancher vytvořil scénář i pro první díl. Film disponuje skvělým vizuálem, jenž podtrhuje úchvatná hudba Benjamina Wallfische a Hanse Zimmera. Film slaví celosvětový úspěch a má taky proč. Podle mě je na úplně jiné úrovni…

Blade Runner 2049

Naše hodnocení - 90%

90%