Recenze: Guardians of the Galaxy

Předmětem naší ďalší minirecenze jsou Strážci Galaxie.

Tento film byl od Studia Marvel podle mě docela riskantní tah, protože komiksová předloha není tak známá jako u ostatních postav. Očividně se to ale studiu vyplatilo a film se rychle stal velkým hitem. Pomohla k tomu jak originální režie Jamese Gunna, vynikající herecké obsazení, tak chytlavý soundtrack. James se podílel i na scénáři. Celá tato série by se dala nazvat jeho vysněným projektem a do filmů zapojil i svého bratra Seana. Pro Jamese to byl jeho první blockbuster, což byl taky pro studio krok do neznáma. Své projekty dlouhodobě svěřují nepříliš profláknutým režisérům a zatím se jim to vyplácí. Ve filmu můžeme vidět/slyšet herecké hvězdy jako jsou Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Michael Rooker, Karen Gillan, Djimon Hounsou, John C. Reilly, nebo Benicio Del Toro. Zvláště Chrisovi film skvěle nastartoval kariéru.

Film se odehrává v jiné části naší galaxie. Parta hrdinů se za podivných okolností octne ve vězení. Z něj za pomoci společných sil uprchnou. Poté se vydávají na společnou cestu proti záporákovi Ronanovi. Každý z nich má ke svému jednání jinou motivaci. Příběh nám odkrývá další kámen nekonečna. Samozřejmě nechybí humor, který celý film pohání.

Snímku dost pomáhá soundtrack složený z pecek ze 70. a 80. let. Film výborně doplňuje a akční scény dost nakopává. James Gunn natočil i druhý díl Strážců a nyní pracuje na třetím. Tým pořád skvěle šlape, ale jednička se těžko překonává. Hrdinové by měli už za dva měsíce doplnit tým Avengerů ve třetím díle nazvaném Infitnity War. Všichni budou muset spojit své síly proti Thanosovi, takže se máme zaručeně na co těšit. Moje hodnocení: 95%

Strážci Galaxie

Koty - 95%

95%