Recenze: Ready Player One: Hra začíná

Steven Spielberg je opět na vrcholu. Po některých předchozích neúspěšných filmech se mu povedlo znovu natočit trhák. Film byl natočen podle slavné předlohy Ernesta Clinea, který se společně se Zakem Pennem podílel na scénáři. Film ocení hlavně fanoušci 80. let, protože je to doba, kdy autor vyrůstal a obsahuje mnoho odkazů na tehdejší kulturu. Celkově je film určen převážně nerdům, gamerům a pod. Díky velkému počtu licencí zde můžeme vidět mnoho známých, ať už herních, tak filmových postav. Oldschoolovu atmosféru filmu dodává i skvělá hudba Alana Silvestri.

Snímek se setkal s velmi pozitivním ohlasem u kritiků a odpovídají tomu i jeho tržby. Po dvou týdnech v kinech se dostal na slušných 393 milionů dolarů. Film obsahuje mnoho takzvaných easter eggů. Je jich opravdu mnoho, takže si možná ne všech všimnete hned na poprvé. Pokud jste fanoušek PC her, případně sci-fi nebo fantasy, bude se vám tento snímek zaručeně líbit.

Příběh filmu je dost prostý, dal by se částečně přirovnat k Matrixu nebo Karlíkovi a továrně na čokoládu. Samotná postava hlavního hrdiny Wadea mi dost připomínala Petera Parkera. Děj se odehrává v roce 2045, kdy většina lidí nežije ani tak reálným životem, jako spíše virtuálním životem ve hře Oasis. Tu hrají lidé po celém světě a tráví v ní většinu svého volného času. Její autor do ní po své smrti ukryl tři klíče, které majiteli po jejich získání umožní absolutní kontrolu nad hrou. To samozřejmě mnoho lidí láká, a proto se z honu na klíče stane celosvětový sport. Úkoly jsou však velmi těžké. To vše změní náš hlavní hrdina (v Oasis pod nickem Parzival), který získá první klíč. Pak teprve začíná skutečný závod, který může rozhodnout o osudu celého světa.

Ve filmu samozřejmě najdeme mnoho známých herců. Hlavního záporáka Sorrenta v podání Bena Mendelsohna můžeme znát například z Rogue One. Onoho pověstného tvůrce Oasis Hallidaye ztvárnil Mark Rylance. Menší roli jako jeho dlouholetého přítele a vývojáře si zahrál Simon Pegg. Další herci už nejsou tolik slavní.

Jak jsem už zmínil, film je přímo natřískaný popkultruními odkazy. Například celá závěrečná bitva je jejich velkým souhrnem. Několikrát zde můžeme zahlédnout ikonické objekty, jako je Delorean z Návratu do budoucnosti nebo Železný obr ze stejnojmenného filmu. Akce je ve filmu skutečně dost. Trochu mi vadil snad jen lehce předvídatelný příběh, ale s tím už musí člověk u podobného snímku počítat. Pokud máte rádi všechny zmíněné věci, snímek vás nezklame.

Jsem rád, že Steven Spielberg dokáže i ve svém věku natočit takto nabušený film. Otázkou je, jak se za rok předvede v dalším Indianu Jonesovi. Každopádně bych se po tomto filmu nebál filmové adaptace i některé jiné knihy od Ernesta Clinea. Každopádně odkazů na 80. léta se poslední dobou objevuje čím dál víc. Je jen otázka času, jak dlouho to ještě bude „cool.“

Ready Player One: Hra začíná

Naše hodnocení - 90%

90%