Recenzia: Ant-Man and the Wasp

Ani sme sa nenazdali a už tu máme sequel k snímke Ant-Man z roku 2015. No tentokrát sa do zábavy zapojí aj Wasp. Pravdou ostáva, že alter ego Wasp, Hope Van Dyne, sa objavila už aj v prvom diele, avšak oblek si nasadila až teraz(ten menší tease v potitulkovej scéne prvého dielu ani nepočítam). Tak ako to zamiešalo karty v tomto pokračovaní?

Pochopiteľne, aspekt, ktorý bol týmto aktom najviac ovplyvnený, je samotná akcia. Tá naberá na diverzite práve prostredníctvom osvieženej chémie medzi Ant-Manom a Wasp. Nestretávame sa s žiadnymi prevratnými inováciami, ale to neznamená, že akcie nie je zábavná. Zmenšovanie a zväčšovanie len tak rýchlo neomrzí a spolu s humorným podaním vybraných kúskov choreografie sa film Ant-Man and the Wasp môže pýšiť stabilnou(miestami priam nápaditou) akciou po kvalitatívnej stránke.

Ďalšou výraznou stránkou prvého dielu bolo jeho nadmerne odľahčené podanie, ktoré pokračovalo v šľapajách Strážcov Galaxie, a tak predpokladám, že jedna z vecí, ktoré Vás budú ohľadom tohto filmu najviac zaujímať, je jeho humorná stránka. Už vopred môžem pritakať, že film sa snaží držať na humornej nôte, pričom sem-tam sa naskytnú aj nejaké tie dramatické vlohy pre posúvanie hlavnej dejovej línie. Aj naďalej ostáva pravidlom, že tu boduje na plnej čiare Luis, v podaní Michaela Peňu. Pre porovnanie, určite sa zasmejete viac ako pri Infinity War, jednak pre tú viacmenej odľahčenú atmosféru a zároveň pre vydarený situačný humor, ktorý tu funguje lepšie. Nemyslím si, že staršie obecenstvo sa bude priam zachádzať, ale niekoľko komických momentov Vám určite padne do oka.

Nadviazať na humornú stránku hodnotením scenára môže znieť v tomto prípade trocha pokrytecky, ale aj tak sa k tomu poberme. Je jasné, že veľkú časť dialógov tvoria tie vyššie spomínané vtipy, avšak tá dramatická stránka alebo bežné dialógy taktiež nie sú úplne na zahodenie. Najsympatickejšími pasážami boli podľa mňa dialógy medzi Scottom a jeho dcérou, ktoré vzbudzovali veľmi pozitívny dojem. Ich vzťah pôsobí prirodzene a osobne si myslím, že nejednému mladšiemu divákovi zaplesá srdce, keď uvidí, aké šibalstvá s ňou stvára. Spočiatku som si myslel, že zobrazovanie tohto vzťahu bude skôr na príťaž, no na moje prekvapenie to bolo veľmi príjemné okorenenie.

Ako tomu bolo pri prvom diele, tak aj tu zohrávali významnú rolu vizuálne efekty. A nezíde na tom, či hovoríme o akčných scénach, bežných pasážach alebo aj výletoch do Kvantovej ríše. Film vyzerá až na zopár situácii pekne a plynulo, takže tu snáď ani niet čo vytknúť a čo rozoberať. Vidieť film v 3D alebo dokonca IMAXe môže priniesť väčší pôžitok, no o nič veľké neprídete, keď pôjdete na tento film aj v 2D. Ďalším príjemným prekvapením je výrazný soundtrack, ktorý vo vybraných scenách mal výrazný podiel na vykreslení situácie a bol zábavným prínosom pre tento film. Christophe Beck odviedol skvelú prácu.

Spracovanie postáv bolo dôstojné. Nemôžem povedať, že som si stihol vytvoriť nejakých obľúbencov, no obsadenie je aj tak na úrovni a človek v podstate ani nemá, s čím byť nespokojný. Akurát tradícia pokračuje a my dostávame ďalšieho priemerného záporáka. Tentokrát ide o postavu Ghost, v podaní Hannah John-Kamen. Tá je v podstate klišovitá, no našťastie, jej zámery sú aspoň v osobnej rovine. Nemá v záujme zničenie mesta, kontinentu, sveta, ale poberá sa do súkromných rovín, čo dokážem oceniť viac ako neustále omieľanie so zničením celého sveta. Jej motívy sú na mieste a dá sa za nich aj postaviť. V podstate pre jej motívy má aj samotný film viac prízemnú zápletku, ktorá mi pri Ant-Manovi viac imponuje.

Najviac fascinujúce je na tom snáď to, že pred rokmi mal Feige kreatívne rozpory s Edgarom Wrightom, ktorý pôvodne chcel Ant-Mana zrežírovať a ich cesty sa rozišli pre taký triviálny dôvod, akým bola nezávislosť postavy od univerza. O tomto čase Peyton Reed má už réžiu tejto série v malíčku a pokojne sa môže pustiť aj do zakončenia trilógie. No keď sa na to celé takto s nadhľadom pozriete, tak si vlastne uvedomíte, že Ant-Man má toho s MCU len veľmi málo spoločného a ani tie narážky nie sú také intenzívne alebo časté. Inými slovami, človek miestami zabúda, že Ant-Man je vlastne v MCU, a to je len dobré, pretože práve preto má Ant-Man viac priestoru na experimentovanie a pohrávanie sa s aspektami, ktoré sú v „hlavných“ filmoch z MCU už natvrdo ustanovené.

Na záver by som ešte rád podotkol, že film Ant-Man and the Wasp je skutočne určený pre široké spektrum ľudí a každý si na tom nájde to svoje. Film má zaujímavý vývoj a s nudou som sa ani nestretol. Všetko funguje tak, ako má a bez akýchkoľvek problémov môžem skonštatovať, že tento diel je lepší ako jeho predchodca. Do sály som vchádzal bez očakávaní a nakoniec som odišiel príjemne prekvapený a pomerne nadšený. Ak sa Marvel Studios budú aj naďalej takto starať o svoje „bočné“ projekty, tak nevidím žiaden problém v tom, aby som vyskúšal všetky.

Ant-Man and the Wasp

UndeadRoy - 80%

80%