Recenzia: Avengers

V máji 2012 prišiel do kín dlho očakávaný blockbuster Avengers, film združujúci superhrdinov do jedného silného tímu, aby bojoval proti záporákovi Lokimu vojnu, na ktorú pozemské zbrane jednoducho nestačia. Medzinárodná mierová organizácia S.H.I.E.L.D. má v rukách Tesseract, s ktorým mieni vybudovať nové zbrane masového ničenia ako ochranu proti mimozemským entitám. To však koliduje s plánmi Lokiho, ktorý chce Tesseract pre seba.

ZuZ hodnotí
ZuZ Po predstavení najznámejších členov budúceho Avengers tímu sa režisérskeho postu tentoraz ujíma Joss Whedon, ktorého prácu poznáme ešte z čias Buffy. Okrem réžie navyše aj sám upravil vtedy už hotový scenár (v pôvodom scenári sa mala objaviť aj Wasp, avšak do produkcie sa nedostala). Hlavným záporákom je už zmienený podlý severský boh Loki, brat Thora, s ktorými sme sa zoznámili v ich sólovke. Do ústredia sa dostáva organizácia S.H.I.E.L.D. na čele s Nickom Furym a po napadnutí Zeme Lokim sa formuje superhrdinský tím vedený Kapitánom Amerikom. Prvýkrát sa po piatich rokoch dostáva na obrazovku Hulk, tentoraz stvárnený chaotickým, no o to brilantnejším Markom Ruffalom. Zároveň film predstavuje dvoch „nováčikov“ na filmových plátnach, avšak starých známych komiksových Čiernu vdovu a Hawkeya.

Marvel opäť ukazuje, že kasting zvláda na jednotku, avšak i napriek veľmi dobre obsadenej Scarlett Johansson ako Čiernej vdove, najväčším zlodejom scén je nepochybne Tom Hiddleston. Ten do filmu priniesol divadelný nádych vo svojich poetických prehovoroch, čím Whedon nahrával nielen jeho profesionálnemu divadelnému pozadiu, ale aj dramatickosti celého filmu, ktorá presne pasovala do skladačky dramatických prehovorov, monumentálnej hudby a skvelej kostýmovej zložky. Veď čo by bol hrdinský film bez poriadnych kostýmov.

Charakteristickou zložkou pre film je jeho nezameniteľný humor a pod Whedonovou taktovkou sa najmä v akčných sekvenciách humor stáva novým trendom, ktorého najväčším priekopníkom sú zatiaľ Strážcovia Galaxie. Ale o tých inokedy.

Avengers boli dlho očakávaným filmom, a právom. Zhromaždil najlepších z najlepších a vytvoril tak úspešný film s monumentálnou hudbou, krásnou dynamickou kamerou a vizuálnymi efektmi, ktoré právom získali filmu viacero ocenení. V niektorých chvíľach sa dramatickosť mohla zdať až prehnaná, no celému hodnoteniu to body neuberá. Moje hodnotenie: 90%

JJkomiks hodnotí
JJkomiksA je to tu, Avengers. Marvel sa rozhodol spojiť filmy svojich hrdinov a vytvoriť tak tímovku Avengers, ako sa ukázalo, bol to vynikajúci nápad, pretože film dopadol výborne. Príbeh postupne spája jednotlivých hrdinov Kapitána Ameriku, Iron Mana, Thora, Hulka, Black Widow, Hawkeya proti záporákovi, ktorým je pre mnohých obľúbenec Loki. Mentorom hrdinov je Nick Fury, naplno sa nám tiež odhaľuje aj S.H.I.E.L.D. Dejovo sú Avengers perfektne zvládnutý, vzhľadom na počet postáv, ktoré sa vo filme objavia je dej plynulý a stále je na čo sa pozerať.

Herecké výkony sú výborné, každý už je naplno vžitý so svojou postavou. Akčné scény sú kvalitne spracované, súboje sú veľkolepé, nechýbajú vtipné hlášky a dobre situovaný humor. Marvelu jednoducho tento ťah maximálne vyšiel, prepájanie svojich filmov, ktoré vyústia v jednom veľkom filme stojí zato, a preto si vždy veľmi rád tento film pozriem a určite každému odporúčam pozrieť každý jeden film, pretože vtedy sú Avengers tým najlepším filmom z MCU. A samozrejme, ako to už v MCU býva. potitulková scéna nás navnaďuje na ďalšie pokračovanie, pri ktorom nesmieme chýbať. Naše hodnotenie: 95%

KotyTo, na co se většina komiksových fanoušků těšila, se v roce 2012 stalo skutečností. Hlavní postavy od Marvelu se daly dohromady a utvořily týmovku zvanou Avengers. Režie filmu se nemohl ujmout nikdo jiný než Joss Whedon, který vytvořil i scénář. Joss měl již z komiksovými adaptacemi drobné zkušenosti a později rozjel i úspěšný seriál Agents of S.H.I.E.L.D. Ve filmu se sešly všechny velké osobnosti předchozích marvelovských filmů. Kromě již dříve zmíněných hercu se zde objevili i Tom Hiddleston nebo Cobie Smulders. Svět potřeboval zachránit, a proto se tým dal dohromady.

Thorův nevlastní bratr Loki chce ovládnout Zemi. Zahájí tedy svůj plán. To donutí naše hrdiny spolupracovat a vytvořit tým. Musí ale překonat vzájemné neshody a nevraživost. Pak už jen stačí na Zemi vypustit skrz vesmírný portál obrovskou armádu Chitauri a bitva v ulicích New Yorku může začít. Jak jsem již zmínil, je to sen každého fandy a pastva pro oči. Akce je prostě skvělá. Objeví se zde i další kámen nekonečna.

Film se stal rekordmanem, a to nejrychleji vydělanou miliardou dolarů. To se mu povedlo už za 17 dní. Filmu dost pomohlo přeobsazení Hulka, protože Mark Ruffalo se pro tuto roli neuvěřitelně hodí. Nemohu opomenout ani vynikající rockový soundtrack. Část filmu si pro sebe ukradl Robert Downey Jr., takže o vtipy také není nouze. Tímto filmem končí takzvaná první fáze a začíná fáze druhá.Moje hodnocení: 95%

V máji 2012 prišiel do kín dlho očakávaný blockbuster Avengers, film združujúci superhrdinov do jedného silného tímu, aby bojoval proti záporákovi Lokimu vojnu, na ktorú pozemské zbrane jednoducho nestačia. Medzinárodná mierová organizácia S.H.I.E.L.D. má v rukách Tesseract, s ktorým mieni vybudovať nové zbrane masového ničenia ako ochranu proti mimozemským entitám. To však koliduje s plánmi Lokiho, ktorý chce Tesseract pre seba. https://www.youtube.com/watch?v=eOrNdBpGMv8 ZuZ hodnotí Po predstavení najznámejších členov budúceho Avengers tímu sa režisérskeho postu tentoraz ujíma Joss Whedon, ktorého prácu poznáme ešte z čias Buffy. Okrem réžie navyše aj sám upravil vtedy už hotový scenár (v pôvodom scenári sa mala objaviť aj Wasp, avšak do…

Celkové hodnotenie

ZuZ - 90%
JJkomiks - 95%