Recenzia: Captain Marvel

Konečne nastal ten čas, kedy aj do našich kín priletel prvý film z MCU s hlavnou protagonistkou, teda… Captain Marvel. Ale stálo to čakanie za to? Doteraz obklopuje tento sólový snímok vlna kontroverzie, ktorú si, koniec koncov, Brie Larson zapríčinila vo veľkej miere sama. Rozporuplné hodnotenia na mnohých frekventovaných portáloch, ako IMDb, Rotten Tomatoes a ďalšie.

Ale počkať, počkať, teraz nenarážam na hodnotenia kritikov, tie sú pomerne dobré (Metacritic – 65%/ Rotten Tomatoes – 6,87/10, avšak v prípade RT nenarážam na pomer “fresh” a “rotten” recenzií, lebo ten je až príliš neobjektívny a veľakrát dokáže aj z totálne priemerného filmu urobiť kinematografický “klenot”, ale zameriavam sa na priemerné hodnotenie), ako to už u MCU býva zvykom, ale diváci prejavili značnú nespokojnosť. Bez väčšieho otáľania sa poďme pozrieť na kameň úrazu.

Kde začať, kde by som len začal… a prečo by som to neodpálil okamžite s akciou? Ak sa pohybujete v tomto univerze nejakú tú chvíľu, tak ste prakticky stotožnení s bežnou, a teda aj priemernou akciou, a nanešťastie, v tomto filme jej bude až po vyše hlavy. Nechápte ma zle, pomyselný vrchol akcie MCU je(a pokiaľ sa budú veci takto aj naďalej vyvíjať, ešte pekne dlho ním ostane) do dnešného dňa nekompromisný sequel Winter Soldier. Bezchybná akcia po každej stránke, nápadité súboje a intenzívne výmeny úderov. Tu? Ani sa k tomu nepriblížili. Dostávame sa do fázy, kedy sa Marvel Studios začínajú až príliš spoliehať na vizuálne efekty, zatiaľ čo sa zanedbáva súbojová choreografia. A týmto “syndrómom” trpela do určitej miery už aj Infinity War. Teda akciu by som nezaradil práve medzi najsilnejšie stránky filmu, dalo sa na ňu pozerať, ale s progresom filmu to bolo slabšie a slabšie.

Scenár, dialógy a humor na tom boli o niečo lepšie a na moje prekvapenie môžem pritakať, že po dlhšej dobe bolo na Marvelácky filmu toho humoru až neprirodzene pomenej, čo neznamená, že to bolo zlé. Samozrejme, v tejto kategórii úradoval Samuel L. Jackson, ktorý v kombinácii s mačkou(teda pardon, Flerkenom) Goosom tvorili príjemné duo. Ostatné postavy trocha zaostávali, ale najviac možno prekvapila rasa Skrullov, ktorí taktiež dokážu patrične pobaviť. Scenár, a teda aj dialógy boli uspokojivé. Nič prevratné, ale nemôžem povedať, že som sa pri nich vyložene nudil. Akurát som dúfal, že téma 90.rokov bude do filmu zakomponovaná v podstatne väčšej miere, čo by bolo skvelým osviežením v porovnaní s ostatnými titulmi, ktoré sa v drvivej väčšine odohrávajú v súčasnosti. Bol tam ten nádych, ale určite by som uvítal viac.

VIAC:  Recenzia: Brightburn

Čo si budeme klamať, jedným z najvýraznejších aspektov filmu bola na plnej čiare vizuálna stránka. Ak sú Marvel Studios v niečom naozaj preborníkmi, tak to sú nádherné scenérie vo vesmíre, ale aj rôznych intergalaktických oblastiach(v tomto prípade sme sa pozreli obzvlášť na domovinu rasy Kree). V akcii vizuálne efekty opäť veľmi pekne vynikli, ale aj tu došlo hneď k niekoľkým zaváhaniam. Mnohokrát sa to týkalo mačky Goosa(obzvlášť v beztiažovom stave, no to je len jeden príklad) alebo aj samotnej Captain Marvel, kedy inokedy epické zábery vyzneli dosť umelo. A to je škoda, lebo nakoniec aj tu film trocha stráca.

Herecké výkony boli, ako sa patrí, na úrovni. Predsa len, kto by obsadzoval Áčkovú herečku do hlavnej úlohy, keby očakával Bčkový výsledok? Brie Larson podáva postavu Carol Danvers vierohodne(i keď vďaka strate jej pamäti napokon vyznieva ako postava miestami veľmi genericky) a jej výber do tejto roly považujem stále za skvelú voľbu(obzvlášť po zhliadnutí filmu Room či Short Term 12, ale okúsiť jej humornú stránku vo filme Scott Pilgrim Vs. Svet tiež zahralo do karát), avšak herečka by mala trocha viac zapracovať na fyzickom podaní a prednese(jej komický beh mám doteraz pred očami, bolo vidno, že ešte nie je veľmi zosobnená s akčnejším štýlom role), lebo narozdiel od jej kolegyne Scarlett Johansson, rozdávanie úderov a premety jej až tak neverím. Som zvedavý, ako sa preukáže v Endgame. Excelovali Samuel L. Jackson(ktorý bol ako mladý Fury úžasným prídavkom do filmu, bez neho by to nebolo ani zďaleka tak dobré), Ben Mendelsohn(ako Talos urobil dobrý dojem a sledovať ho pri hraní jednoducho stálo za to), ale nenechal sa zahanbiť ani Jude Law, ktorý je priam hereckou elitou, a tak od neho sme snáď ani nič iné nemohli očakávať.

VIAC:  Recenzia: Pet Sematary

Ďalším z lepších aspektov filmu bol bezpochyby soundtrack, ktorý síce ku koncu trocha odchádzal do úzadia, ale hneď na začiatku mi udrel do uší. Napríklad taká úvodná pasáž, kedy sa bojové zoskupenie Starforce vydáva na misiu bolo doprevádzané skvelou hudbou a aj počas filmu zaznelo mnoho zaujímavých motívov, ktoré vynikajúco okorenili danú scénu. Ono je to priam na začudovanie, keď sa človek zamyslí nad tým, že pri tituloch, ako Civil War si ledva všimol nejaké výraznejšie pasáže soundtracku a zrazu pozerá Captain Marvel, kde Vám udrú hlavné motívy OST okamžite do uší.

Teda v konečnom dôsledku film nie je práve najhoršou záležitosťou, ale zbytočne stráca na aspektoch a vo faktoroch, ktoré mali byť spracované na výbornú. Je na ňom toho veľa, čo sa dá oceniť, ale zároveň dosť, čo sa dá kritizovať, a preto po zhliadnutí filmu odchádzate zo sály skôr s pocitom prázdnoty ako radosti či úplného sklamania. Priemer.

Captain Marvel

Filip T. - 60%

60%

Captain Marvel je len ďalším priemerným filmom z MCU, ktorý mal potenciál ukázať toho oveľa viac, ale uspokojil sa len s ďalšou oddychovou jazdou a tej možno už ani nedáte druhú šancu. Je na čom pracovať.

User Rating: 3.71 ( 4 votes)

Recenzia: Kliatba plačúcej ženy

La Llorona, alebo Plačúca žena, je neoddeliteľnou súčasťou folklóru Latinskej Ameriky. Už celé generácie Mexičanov …