Recenzia: Doctor Strange – Cesta Podivných

MARVEL. Áno, presne táto značka nám priniesla v roku 2015 novú sériu komiksov All-New All-Different. Spolu s novým spracovaním viacerých postáv sa tomu nevyhol ani samotný Doctor Stephen Vincent Strange. Mix nových a úžasných príbehov o našom najvyššom mágovi sa mohol začať!

S novým prepracovaním prišli aj nové možnosti príbehov, kde aj čerstvo zasvätení čitatelia neboli stratení. Preto je super, že České nakladateľstvo CREW sa rozhodlo pre tento ťah. Úžasné kresby Chrisa BachalaKevina Nowlana sú krásnou pastvou pre oči, ako napríklad rozlišovanie svetov, to vykresľujú tak, ako ho vidí náš čarodejník, a ako ho vidia ľudia. Vôbec nejde o zlý nápad. Keď sa do toho pridajú aj tvory z inej dimenzie, ktoré tu nemajú čo pohľadávať, zaujme to nejedného čitateľa.

Ak si to spojíme so scenárom, vytvoreným Jasonom Aaronom, vznikne z toho oceniteľné dielo, ako je Cesta Podivných. Pravdivé vyobrazenie, ako každý úder niečo stojí, je prevedená ako náš mág platí za využívanie mágie. Nasledovne sa do toho pridajú spomínané tvory z inej dimenzie, plus, pomaly miznúca mágia a magické predmety vyvolávajú len ďalšie otázky… Prečo?! Kto za tým stojí? Krok za krokom sa mágia stráca a ku Strangovi sa niečo blíži. Niečo, čo nemá dobré úmysly.

Preto keď sa dajú dokopy už vyššie spomínaní talentovaní ľudia, ako Bachala, Nowlan a scenárista Jason Aaron a jeho scenáre dodávajú príbehu to, čo tu pred novou MARVELovskou sériou už dlho nebolo. Príbehy plné napätia a schopnosť udržať čitateľa v plnom napätí až do konca príbehu. Finálna odpoveď je, že Cesta Podivných patrí medzi tituly Must Have. Tak isto tu už máme druhé pokračovanie spolu s finálnym konfliktom tohto sporu o mágiu.

Séria: Doctor Strange
Vydané: 2018 CREW
Obsahuje zošity série: Doctor Strange All-new All-different #1-5