Recenzia: Fantasy Island

Dnes sa do kín dostáva nový horor produkovaný spoločnosťou Blumhouse s názvom Fantasy Island. Trailer sľuboval jednoduchú, ba priam až béčkovú zábavu plnú oslavujúcich polonahých mladých ľudí na ostrove, a s ľútosťou musím skonštatovať, že samotný film v tomto nijako neprekročil svoj tieň.

Samotná premisa filmu je veľmi jednoduchá – partička piatich mladých ľudí vystupuje na tajomnom ostrove, ktorý má povesť, že dokáže plniť sny. Všetci to berú ako akúsi formu zábavy a myslia si, že šanca prežiť svoje najtajnejšie túžby je umožnená vďaka hercom, hologramom a podobným trikom. Až príliš neskoro zisťujú, že všetko je omnoho reálnejšie, než sa zdá, a že si mali dávať veľký pozor nato, čo si vlastne želali.

VIAC:  Peninsula - kórejskí zombíci sú späť

Film Fantasy Island nie je žiadnym skvostom. Okrem nie príliš presvedčivého castu (zlatým klincom je Michael Peña, známy z filmu Ant-Man, v roli majiteľa ostrova), slabšieho scenára a doslova chaotického a “preplácaného” finále, je veľkým problémom u hororu absolútna absencia atmosféry. Film sa snaží byť miestami vtipný, ale to sa mu nedarí, miestami sa snaží desiť, ale to mu ide snáď ešte horšie. My tak sledujeme zo začiatku samostatné sny jednotlivých členov skupinky, pričom niektoré všetky sny až na jeden sú veľmi jednoduché, na štýl pomsty dievčaťu, ktoré šikanovalo hrdinku na strednej škole alebo obrovskej párty plnej nahách žien a drog. Jednotlivé príbehy sa postupne začnú do seba zapletať, aby vyvrcholili v absolútne prestrelenom filnále, ktoré sa snažilo tváriť veľmi inteligentne a hlboko, ale v konečnom dôsledku pôsobí doslova hlúpo.

VIAC:  Netflix pripravuje skvele vyzerajúci zombie seriál

Aby som to zhrnul, Fantasy Island nie je dobrý film, ale možno som skrátka ako hororový fanúšik príliš rozmaznaný skvelým rokom 2019, ktorý priniesol viaceré skvelé horory. Ak vám nevadí, že film na ktorý pôjdete, je béčková zábava, ktorá vás nenúti premýšľať a v konečnom dôsledku vám síce nič nedá, ale môžete pri nej príjemne “vypnúť”, Fantasy Island zrejme splní svoj účel.

Fantasy Island - 35%

35%

Fantasy Island je béčkový film, ktorá neponúka nič navyše, ale môže určite zabaviť.