Recenzia: Hellboy

Nový Hellboy? Siaha to pôvodným dielom aspoň po päty? Mám pre vás jednoznačnú odpoveď.Naneštastie, nie príliš prívetivú. Zahraničné recenzie kritikov a aj všeobecné hodnotenia boli pekne dlho držané na uzde a zjavne z dobrého dôvodu. Podľa doterajších hodnotení je film otrasný, a zatiaľ čo sa Del Torova dilógia dala považovať priam za umenie, tento reboot sa ani zďaleka nevydaril. Len tak pre predstavu, na Metacritic sa film momentálne drží na nejakých 31% a snáď ani netreba pokračovať. No čo je na tom pravdy?

Žiaľ, v drvivej väčšine všetko. Film až nepochopiteľne zlyháva takmer v každej “disciplíne” a počína si veľmi zle. Ak ste zakopli aspoň o jeden z vydaných trailerov, veľmi ľahko vám po tom mohla ostať v ústach patričná pachuť a film už v traileroch vyzeral, jedným slovom, čudne. Čudne, v zlom zmysle slova a od traileru sa toho veľa nezmenilo, a tak toto je jeden z tých prípadov, kedy sa úroveň ukážky rovná úrovni filmu. Nič nefunguje. Humor, príbeh, postavy, akcia, kinematografia, strih, všetko vzbudzuje veľmi nedokončený dojem, kedy nič nie je dotiahnuté do konca.

Akcia má svoje svetlé momenty, ale aj to, po čase začína byť monotónna a jediným príťažlivým aspektom sa na nej rázom stáva brutalita. Tá je síce vydarená, ale aj v tej všetkej brutalite musí byť nejaké čaro, lebo s postupom času to celé začína vzbudzovať dojem, že brutalita nie je len skrášlením bojov, ale naopak, boje sú založené na brutalite, a tak sa stráca radosť z akejkoľvek prepracovanej súbojovej choreografie(ktorá sa z času na čas ukáže, ale nečakajte ju často). Ďalšou vecou je to, že efekty sú náležite dôležitou súčasťou filmu, no to neznamená, že vždy fungujú. Ak máte scenérie, ktoré sú kompletne vytvorené prostredníctvom vizuálnych efektov, z času na čas sa stane, že prostredie vyzerá jednoducho umelo. Ale to isté platí aj pre akciu, kedy nie všetky prídavky vo forme efektov vyšli práve najlepšie.

VIAC:  Recenzia: Resident Evil: Kód Veronica

Humor je zväčša suchý a možno až príliš sa spolieha na vulgarizmy, pričom má ďaleko od úrovne a miery, ktorú si našiel napríklad taký Deadpool. Na čerstvom Shazamovi som sa oveľa viac zasmial, ako pri tomto, a to Shazam! kládol dôraz na situačný humor, ktorý sa im nečakane vydaril. Hellboy sa o to tiež pokúša, ale neúspešne. Taktiež sa nepretržite stretávame s nezaujímavými postavami, ktoré majú ledva čo ponúknuť. Popravde, ešte taký Hellboy v podaní Davida Harboura sa javí ako najzaujímavejší člen tohto kádru, pritom charakter a správanie jeho postavy je natoľko otrepané až si ho človek nestihne, či dokonca nedokáže obľúbiť. V skratke, postavy sú veľmi zle napísané, a teda aj ľahko zabudnuteľné.

To isté platí o hereckých výkonoch, no za to nemôžem až tak kritizovať hercov. Predsa len, keď ti v scenári napíšu, že máš hrať zemiak, tak asi z toho nevyťažíš Oscarový výkon. Je pravda, že aj z maličkostí sa dá vyťažiť maximum, ale tu nie. Tu, proste, zlyháva scenár na plnej čiare. Utkvel mi v pamäti akurát tak David Harbour ako Hellboy(aj keď vidno, že jeho charakter je “trocha” pojašený), Ian McShane ako zvyčajne zdvihol trocha úroveň len svojou prítomnosťou, a to je asi tak všetko. Ono, vo filme hrá aj Milla Jovovich, ale že by vložila do svojej postavy niečo, čo by sa malo divákovi značne vyryť do pamäti, to nie, tak ďaleko to nezašlo.

O príbehu ani nebudem hovoriť, lebo je to zbytočné. Ten je totižto taký jednoduchý a plochý až je absurdné sa pri ňom čoby len zastaviť. Celkovo, film je neuveriteľne unáhlený a neustále vzbudzuje taký dojem, že sa snažia do tých dvoch hodín napchať čo najviac obsahu, a práve preto sa nestretávate so žiadnym budovaním charakteru postáv či nejakým obšírnejším odhaľovaním sveta. Ale aby to nevyznelo tak, že na filme sa nedá nájsť absolútne nič dobré, tak aspoň teraz ku koncu vyzdvihnem zopár pozitívnych aspektov, medzi ktoré patrí najmä soundtrack.

VIAC:  Nový mládeži neprístupný trailer na Hellboya

Ten je, vlastne, najlepšou vecou na celom filme a neverili by ste, aké meno sa s ním opäť viaže. Len týždeň dozadu som oceňoval jeho prácu na Shazamovi a teraz je tu zas. Benjamin Wallfisch zažíva zlaté obdobie svojej tvorby a má pred sebou svetlú budúcnosť. Dovolím si povedať, že oprávnene, lebo okrem vopred vybraných songov to bol práve on a jeho hudba, ktorá ma bavila aj v momentoch, kedy film samotný stagnoval. Wallfisch odo mňa dostáva veľký palec hore. Len tak ďalej.

Avšak skutočnými hrdinami tohto filmu sú dizajnéri postáv a maskéri, lebo tí odviedli úžasnú prácu. Dizajn postáv, a to najmä príšer a nadprirodzených bytostí(aj keď dizajnu Hellboya vo filme ešte stále prichádzam na chuť), je perfektný a je jednou z malého množstva vecí, ktoré ma dokázali navnadiť na ďalšie návraty do tohto sveta. No ak mám byť úprimný, tak po takomto fiasku sa pekne dlho do tohto sveta nevrátime, pokiaľ vôbec. A to sa vám musím priznať, že keď som videl prvý plagát s kompletným Hellboyom(vrátane jeho rohov a Excalibru, môžete ho vidieť na titulnej fotke článku), nevedel som sa dočkať. Bol to pre mňa najočakávanejší film roka… a potom prišiel prvý trailer zvyšok príbehu už poznáte. Keby sa sem ešte niekedy chceli vrátiť, všetko by sa muselo prekopať od základov, ináč to ani nejde.

Hellboy

Filip T. - 45%

45%

Hellboy je reboot s ohromne nevyužitým potenciálom, ktorý zlyháva takmer po každej stránke a bezkonkurenčne sa stáva jedným z najväčších sklamaní roka(áno, dá sa to povedať už takto skoro). Kino pokojne navštívte, ale bez akýchkoľvek očakávaní a v prvom rade s vypnutým procesorom. Rozmýšľanie pri tomto filme nepomáha celkovému dojmu.

User Rating: 4.55 ( 1 votes)

Recenzia: Shazam!

Jeden z najmenej favorizovaných tohtoročných filmov s komiksovou predlohou a tématikou superhrdinov sa dostáva do …