Recenzia: Iron Man 2

Tony Stark sa v druhom filme vrátil ako Iron Man – kto sa skrýva pod maskou nie je žiadnym tajomstvom, nakoľko v závere prvého dielu to Tony verejne priznal.

Kristina hodnotí
KristinaIron Man v tomto filme čelí dvom hlavným záporákom, ktorých kombinácia je priam neuveriteľná. Ruský fyzik Ivan Vanko a americký boháč Justin Hammer by mohli tvoriť dokonalú diabolskú dvojicu keby… bol Ivan menej tvrdohlavý a keby bol Justin naozaj diabolský, jeho „zlodušská osobnosť“ sa totiž hodí skôr do rozprávok Scooby Doo. Hlavná zápletka má tentokrát futuristický charakter – boj vo vede – diabolskí zloduchovia sa prostredníctvom robotov snažia ovládnuť svet. Na môj štýl to tam bolo v závere trochu prerobotované.

Nemožno nespomenúť oblek Iron Mana, ktorý dostal oproti jednotke menšiu zmenu dizajnu. Bordovo-strieborné prevedenie u mňa nezabodovalo.

Ani v tomto prípade filmu nechýba humor, film navyše obsahuje viaceré scény, ktoré v MCU bezpochyby patria k legendárnym (malý chlapec s maskou Iron Mana, potitulkové objavenie Thora). Ja tam počítam ešte aj záverečný boj zakončený lasermi.

Ak porovnám film s predchádzajúcim dielom, musím skonštatovať, že mi chýbal boj Tonyho Starka proti zneužívaniu jeho zbraní. V prvej časti bol aktívny, v druhej časti rezignoval, svoj prototyp si nechal veľmi ľahko vziať. Taký osobnostný obrat o 180 stupňov je veľmi neuveriteľný. Čo si na filme najviac cením je posun v Tonyho osobnosti – nemyslí len na seba, hrdina Iron Man sa mu pomaly začína dostávať „pod kožu“. Moje hodnocení: 85%

JJkomiks hodnotí
JJkomiksPokračovanie po úspechu Iron Mana bola jasná vec (vtedy sme ešte netušili, čo je MCU). Dvojka so sebou priniesla rozšírenie postáv, nového záporaka, samozrejme, a hneď dvoch a odkazy na ďalšie projekty.

Dej pokračuje presne tam, kde Iron Man skončil, Tony Stark začína mať problémy so svojim reaktorom, objavuje sa U. Vanko, ktorý chce pomstiť svoju rodinu, čo využíva Hammer, aby odstavil Tonyho. Na scéne sa však objavujú po prvý krát War Machine, Black Widow, odkazy sú na Kapitána Ameriku a Thora. Režisér sa nezmenil, čiže dynamika filmu je totožná s prvou časťou, herecký výkon R. Downey Jr. je úžasný, výborne sekunduje G. Paltrow ako Pepper, preobsadený Rhodey D. Cheadleom, ale aj nová tvár S. Johansson ako Natasha.

Dej je zaujímavý, akčné scény dobre natočené a hudba vynikajúca ako pri prvej časti. Pokračovanie Iron Mana našťastie nedopadlo tak, ako to väčšinou býva a určite drží krok s prvým dielom. Celý čas je načo sa pozerať, hlavne vďaka Tonymu Starkovi. Film navnaďuje aj na ďalšie filmy a hlavne cítiť, že sa blíži niečo veľké (Avengers). Naše hodnotenie: 80%

Po velkém úspěchu se po dvou letech vrátil Iron Man. Režie ani představitelé se nezměnili. Pouze Terrence Howard byl po neshodách s Dawneym Jr. vyměněn za Dona Cheadlea. Vrací se i Gwyneth Paltrow v roli Pepper Potts. Z nových herců se tu představí například Mickey Rourke, Samuel L. Jackson nebo Scarlett Johansson.

Děj navazuje na minulý díl. Tony prochází určitou krizí osobnosti. Tentokrát má proti sobě hned dva záporáky. Na svou stranu získává postavy jako jsou Black Widow, Nick Fury nebo agent Coulson. Opět si „vytuní“ svůj oblek a o jeden se i nedobrovolně podělí. Vše končí skvělou bitvou, jako vždy. Film má vynikající rockový soundtrack, tak jako to u Iron Manů bývá.

Snímek mi přijde povedenější než jeho předchůdce. Po něm následují filmy jako jsou Captain America a Thor, od kterých už je jenom krůček k Avengers. Tonyho postava se hodně posunula a s ní i celý děj. V tomto díle to vůbec neměl jednoduché. Dawneymu tato role poměrně zachránila kariéru. Tou dobou si zahrál i nového Sherlocka Holmese, kde rovněž využil své charisma. Moje hodnocení: 95%

ZuZ hodnotí
ZuZDva roky po svojom prvotnom úspechu prichádza druhé pokračovanie kovového hrdinu Iron Man 2. Druhé diely sú neslávne známe zbytočným predlžovaním slávy, čo znamená priveľký rozpočet a poväčšine aj veľmi hlúpe zápletky. Nie je prekvapivé, že zelenú dostal aj Iron Man po veľkom úspechu jednotky a Robert Downey Jr. sa opäť raz mohol navliecť do kovového obleku. Jeho sláva stúpala závratnou rýchlosťou a Marvel sa pomaly pripravoval na svoj najočakávanejší komiksový akčný film – Avengers.

V príbehu pokračujeme pol roka po skončení prvého dielu a tentoraz máme možnosť vidieť premenu a vývoj protagonistu Tonyho Starka. Zachytiť osobnostný vývoj hrdinu v akčných filmoch je poväčšine ťažké, pretože si autor nemôže dovoliť skĺznuť do charakterovej drámy. Režisér Jon Favreau však vybalansoval rovnováhu monológov a akcie mimoriadne citlivo a dynamické scény podporil živou rockovou hudbou z repertoáru Iron Maiden. Dynamická kamera a rýchle strihy túto dynamiku iba podporujú a divák sa pri filme snáď ani nedokáže nudiť. Herecké obsadenie nezaostáva ani o krok a do filmu sa dostávajú dôležité figúry MCU, ako je agent Coulson, Natasha Romanoff a dokonca aj Thorov Mjolnir v potitulkovej scéne. Protipólom k Iron Manovi je Mickey Rourke v role Ivana Vankova a síce je jeho výkon presvedčivý, povedzme si úprimne. Elektrické biče? Vážne? Moje hodnotenie: 85%

Kristina - 85%
JJkomiks - 80%
Koty - 95%