Recenzia: Kliatba plačúcej ženy

La Llorona, alebo Plačúca žena, je neoddeliteľnou súčasťou folklóru Latinskej Ameriky. Už celé generácie Mexičanov sa boja prízraku ženy, ktorá utopila svoje dieťa a teraz ho oplakáva a hľadá pritom nové a nové obete. Kto začuje jej nárek, toho čaká nezvratná a skorá smrť. Tento desivý prízrak dostal v posledných dňoch svoj vlastný horor, ktorý je súčasťou “Conjuring universa“.

Po krátkej scéne zo 17-teho storočia, kedy sledujeme La Lloronu ako zabíja svoje deti, sa presúvame ihneď do Los Angeles v 70-tych rokoch, kedy sociálna pracovníčka Anna (Linda Cardellini) prichádza do domu mamy dvoch detí (Patricia Velazquez), ktorá ich držala doma zavreté a podvýživené. Ako správne tušíte, nejednalo sa o jednoduchý prípad týrania detí, ale mamička sa snažila svoje deti ochrániť pred smrtiacimi pazúrmi Plačúcej ženy. Tá napokon deti aj napriek snahám sociálnych pracovníkov nachádza a zabíja. La Llorona vtedy zameria svoj záujem na deti hlavnej hrdinky Anny a peklo sa môže začať.

VIAC:  Recenzia: Slnovrat (Midsommar)

Kliatba plačúcej ženy je prvým filmom režiséra Michaela Chavesa a je nutné podotknúť že sa jedná o celkom slušný debut. Celý film je ponorený do tmavých farieb a je v ňom neustále prítomná silná myšlienka materstva a smútenia za blízkymi. Hlavná hrdinka, Anna, je vdova a snaží sa vychovávať svoje deti dobre, tak aby im nič nechýbalo, aj napriek strate otca, čo z nej robí veľmi sympatickú postavu, ktorej divák drží palce. Ostatné postavy až tak nevynikajú, ale viaceré z nich veľmi príjemne dokresľujú dej.

Najväčším problémom filmu je paradoxne zrejme jeho zaradenie do universa Conjuring filmov. La Llorona by fungovala oveľa lepšie ako samostatný príbeh bez neustálych narážok na bábiku Annabelle a takmer úplne identického štýlu točenia “jumpscares” ako pri Conjuring/Annabelle/The Nun atď. Dáva to príbehu väčšie možnosti k možným pokračovaniam do budúcnosti, ale podľa môjho názoru to nie vždy funguje a niekedy to film, naopak, sťahuje ku dnu.

VIAC:  Recenzia: Spider-Man: Far From Home

Desivé scény zostávajú desivými a La Llorona vzbudzuje hrôzu a rešpekt, toto bolo zvládnute bravúrne. Nemôžno sa ale zbaviť pocitu, že film, ktorý by sa venoval len jej, nesnažil sa ju napojiť na “nič väčšie” a lepšie by ťažil z bohatého folklóru s dôrazom na samotnú Plačúcu ženu a jej príbeh, by bol o level či dva vyššie. Takto ostáva film síce príjemným a pomerne emotívnym strašidelným filmom, ale potenciál La Llorony ostáva ďaleko nevyužitý. Žeby sme sa dočkali pokračovania, ktoré by to napravilo?

Hodnotenie - 60%

60%

Kliatba plačúcej ženy je príjemným strašidelným filmom, ktorý ale má svoje muchy a mal potenciál byť ešte oveľa lepším.