Recenzia: Muž z ocele

Henry Cavill sa prvýkrát zhostil úlohy Supermana vo filme Muž z ocele. Ako to dopadlo?

Mnoho ľudí vyčíta Snyderovi, že je Muž z ocele „príliš temný“. Je to naozaj tak? Je, aj nie je. Totiž, ak sa na to pozrieme v kontexte predchádzajúcich stvárnení Supermana, tak je to pravda. Brandon Routh aj Christopher Reeve nám ukázali Supermana ako usmievavého, uvoľneného a tak trochu aj nemotorného a naivného, Cavillov Superman je vážnejší. Ak sa však obzrieme po súčasnej DC ponuke, tak pomyselnú súťaž v temnosti vyhrá s prehľadom Batman v Superman. Ja osobne Muža z ocele nevnímam ako temný film.

Silnou zbraňou filmu sú dobre napísané dialógy. Múdrosť a sila slov rezonujú v mysli a lákajú aj na ďalšie pozretie filmu. Je pravdou, že vtipné scény by ste čakali márne, ale ja som ich ani nečakala – toto predsa nie je Marvel.

Samotný scenár je už trochu iná káva, sú tam nejaké nedoladené veci. Asi najciteľnejšie si to odskákal generál Zod. Zod ako záporák mení až pričasto životné priority. A na rovinu, jeho „nástup“ do života Supermana je veľmi chabý a je na úrovni ako špeciálna čarodejnícka epizóda Simpsovcov – „ohľaduplný“ zloduch najskôr krúži okolo Mesiaca, odtiaľ hackne všetky multimédiá, až potom, keď ho pozemšťania veľmi vytočia, tak dôjde (konečne) na Zem.

Herecké obsadenie filmu je vyrovnané. Mne osobne kazí celkový dojem z filmu hlavný záporák, ktorý nemal to „záporácke čaro osobnosti“ (viete o čom hovorím? ako napr. Nolanov Joker, Lex Luthor z filmu Superman sa vracia, Killmonger, Red Skull alebo Francis z Deadpoola). A viem si predstaviť aj inú herečku ako Amy Adams v roli Louis Lane. Naopak, veľmi sami páči herecké obsadenie Supermanových rodičov (aj pozemských, aj biologických).

Naše hodnotenie - 91%

91%

Veľmi slušný „origin movie“. Vizuálne a hudobne paráda. Občas síce pokrivkáva logika scenáru, no emočné vžitie sa do deja to počas filmu nedovolí rozumu analyzovať. Vo filme sú pekne rozpracované situácie, ktoré by mohli scenáristi ďalej rozpracovať v očakávanom pokračovaní. Tak dúfam, že sa ho dočkáme.

User Rating: 4 ( 1 votes)

Kristina

Kristina