Recenzia: Pet Sematary

Tvorba Stephena Kinga je jednou z tých najrozsiahlejších u súčasných svetových spisovateľov. Napriek tomuto faktu ostáva jeho román Pet Sematary z roku 1983 ako podľa fanúšikov, tak aj kritikov čímsi výnimočným. Mrazivý príbeh sympatickej americkej rodinky, ktorá po presťahovaní čelila smrti a hrôze sa dočkala presne po 20 rokoch druhého filmového spracovania.

Pet Sematary (2019)

Lekár Louis Creed (Jason Clarke) s manželkou Rachel (Amy Seimetz) a deťmi Ellie (Jeté Lawrence) a Gageom (Hugo a Lucas Lavoieovci) sa sťahujú do vidieckeho mestečka v štáte Maine. Starší sused Jud (John Lithgow), s ktorým sa rýchlo spriatelia, ich ale varuje, aby si dali dobrý pozor pred neďalekým cintorínom domácich zvieratiek (označenom nápisom s chybou ako “sematary”), vďaka ktorému sa údajne mŕtve domáce zvieratká vracajú späť domov. Creedovci tomu, samozrejme, neveria, až dokým sa im domov nevráti ich kocúrik Church, ktorého zrazil kamión. Church však rozhodne nie je taký, akým bol pred smrťou. Smrdí a je oveľa krutejší a nenávistnejší, než bol za svojho života. A to je len začiatok problémov tejto osudom skúšanej rodiny.

VIAC:  Recenzia: Kliatba plačúcej ženy

Je nutné podotknúť, že toto filmové spracovanie je oproti klasike z roku 1989 jednoznačne “hollywoodskejšie” a možno príliš zbytočne sa spolieha miesto apelovania na postupne rastúci nepokoj knižnej predlohy, s ktorým perfektne pracovala staršia verzia, na dnes už takpovediac povinné “jumpscares”. Samotná myšlienka, ktorou je smrť a to, či je možné ju prekabátiť a zvrátiť, je spracovaná ale bezpochyby skvelo a napriek trošku inému poňatiu ostáva film v konečnom dôsledku až prekvapivo verný skvelej knihe. Koniec filmu sa trošku odlišuje, avšak celkový dojem z filmu ostáva veľmi pozitívny a ide o rozhodne nadpriemerný horrorový film, ktorý by mal byť povinnou jazdou pre každého fanúšika tohto žánru. Veď samotný Stephen King v jednom rozhovore vyhlásil, že Pet Sematary je jeho románom, ktorý ho desí najviac.

VIAC:  Recenzia: Hellboy

Pet Sematary

HB - 80%