Recenzia: Spider-Man: Far From Home

Ani sme sa nenazdali a Spider-Manova séria na čele s Tomom Hollandom pokračuje ďalším dielom s názvom Far From Home a tentokrát sa pridáva aj záhadný Mysterio. Far From Home je snáď najnáročnejším zakončením, aké mohla 3.fáza MCU mať, totižto má na rováši veľa vysvetľovania po konci Endgame. To sa zameriava prevažne na to, ako sa aklimatizovali osoby, ktoré zmizli zo Zemského povrchu po Thanosovom lusknutí a na moje prekvapenie, zvláda to veľmi hravo.

Tvorcovia pokračovania mali pred sebou ťažkú výzvu, a predsa len, pekne sa vynašli, vďaka čomu vás vnášajú do deja na veľmi pozitívnej nôte a ani si nestihnete uvedomiť, že film sa vôbec začal. Nadväznosť na Endgame nepôsobí možno až tak plynulo, ako sa o tom stále diskutovalo, ale takto je to dozaista lepšie. Dáva to väčší zmysel. Samozrejme, viac to pochopíte, keď budete mať premietanie filmu za sebou.

Zasadenie do Európy Spider-Manovi veľmi sluší a zmena toho monotónneho prostredia New Yorku(resp. Atlanty) mu patrične prospela. Celá zápletka školského výletu je možno až príliš okatá a slúži len na to, aby sa Peter Parker dostal do Európy, ale práve pre tú priaznivú zmenu výpravy som ochotný im to odpustiť. Príbeh ako taký je jednoduchý a zaimponuje skôr mladšiemu publiku, čo sa dalo očakávať. Prináša zopár zvratov, ale nič, nad čím by ste si celú noc lámali hlavu.

Chémiu medzi postavami môžem pokojne označiť ako jeden zo svetlejších bodov filmu, pričom bezpochyby vyniká vzťah medzi Peterom a Quentinom(Mysterio), ale aj duo Peter a Ned nie je práve na zahodenie. Je zdrojom väčšiny humoru vo filme, ktorá sa zdržiava prevažne v pubertálnej rovine, no pridaná hodnota situačnej alternatívy poskytuje patričné uspokojenie aj staršiemu obecenstvu. Samozrejme, črtá sa tam aj tá romanca medzi Parkerom a MJ, avšak s tým sa už nejakú chvíľu počítalo.

VIAC:  Recenzia: Zombieland: Rana istoty

Pri Spider-Manovi je už zaužívané, že možno aj dobrých 90% akcie je zasadených na CGI(i keď Webb sa vo svojich filmoch ešte pomerne pokúšal spracovať vo vybraných pasážach húpanie na pavučinách praktickými efektami), a tak sledujeme zväčša puntičkársku prácu virtuózov v oblasti vizuálnych efektov, ale aj tam sa nájde sem-tam nejaká nezrovnalosť(našťastie, žiadna katastrofa obdobná finálnemu súboju z Black Panthera sa nekonala). Choreografia je obvykle nápaditá a tým akcia dokáže poriadne zabaviť.

Keď príde na samotné postavy, tak len málokto sa vyrovnáva svojou zaujímavosťou Mysteriovi, ktorého hrá prestížny Jake Gyllenhaal a podáva skvelý výkon, no čo iné by sme od neho mohli čakať. Napriek tomu, že je Mysterio interesantný svojou tajomnosťou, tak musím podotknúť, že jeho až príliš moderné spracovanie mi veľmi nezaimponovalo. Nechápte ma zle, sekvencie s ilúziami sú určite najlepšími pasážami filmu, doslova pastvou pre oči, avšak ich odôvodnenie v reálnom svete ma nechalo chladným. Je priam škoda, že tam nezanechali aspoň štipku oldschoolového prístupu. Pochopiteľne, nebudem sem hádzať spoilery, pochopíte, keď si pozriete film.

Mimo to, výkony hercov boli také, ako sa patrí, keď príde reč na MCU, ale vynikali Tom Holland a aj vyššie spomínaný Jake Gyllenhaal, pri ktorom by som si ani nepovedal, že by to mohol byť skvelý Mysterio, no náramne mi tam sadol. Soundtrack opäť spracoval Michael Giacchino, ktorý sa postaral aj o Homecoming a treba skonštatovať, že filmu dobre poslúžil, no klamal by som, keby som povedal, že ma nejak zvlášť ohúril. Počas sledovania filmu som sa pokúšal hlavne nájsť vzor, ktorý by vystihoval Mysteria. Teda hľadal som niečo na spôsob “Mysterio theme/suite”, ale nepodarilo sa mi to, čo môže byť spôsobené tým, že ešte pred vstupom do kinosály som mal už nejakú predstavu, ako by mohla znieť.

VIAC:  Recenzia: Slnovrat (Midsommar)

Teraz, keď takto retrospektívne počúvam oficiálny soundtrack, nachádzam vzory, ktoré zodpovedajú jeho postave, ale niečo tomu chýba a už chápem, prečo mi to hneď neudrelo do uší. Stráca sa tam ten aspekt tajomnosti a priam potmehúdskeho charakteru jeho postavy. Mohlo to byť určite lepšie. Voči zvyšku nemám nejaké veľké výhrady, lebo je obstojný. Vo všeobecnosti, film je remeselne zvládnutý na výbornú a Jon Watts opäť odviedol veľmi kvalitnú prácu. Pri premiére Homecoming som bol ešte trocha skeptický pri pohľade na jeho doterajšie portfólio, ale o tomto čase už nemám dôvod pochybovať.

Spider-Man: Far From Home

Filip T. - 80%

80%

Spider-Man: Far From Home je megalomanským pokračovaním Homecomingu, ktoré si zachováva svoju kvalitu, ale stále sa neobáva trocha experimentovať. Zabavia sa najmä mladšie ročníky, ale ani staršie obecenstvo nepohrdne takouto zábavou.

User Rating: 4.52 ( 3 votes)

Recenzia: Krvavá nevesta

Film Ready or Not alebo po slovensky Krvavá nevesta je po zaujímavom Mayhem a vtipnom …