Recenzia: Thor: The Dark World

Druhý sólo film o Thorovi sa do kín dostal v roku 2013, po udalostiach z Avengers 1 sa Thor vydáva zachrániť vesmír pred Malekitom.

UndeadRoy hodnotí
UndeadRoyPokračovanie Thora prišlo s veľkým prísľubom a nemuselo bojovať s vysokou latkou, pretože prvý diel dozaista nespôsobil ohúrenie v radách fanúšikov a ani kritikov. Ponúkol zopár zaujímavých akčných pasáži a hlavne zoznámenie s mytológiou postavy, ktorá sa dovtedy nedočkala adekvátneho filmového spracovania. No potenciál nebol ani zďaleka využitý, a tak sequel s podtitulom The Dark World mal za úlohu priviesť to, čo prvý diel nedokázal.

Bohužiaľ, nestalo sa tak. Teda nie úplne. Pridalo sa na akcii, tempo filmu sa zrýchlilo, avšak duša opäť chýbala. Síce film sa snažil vykresliť hlavné postavy akýmsi spôsobom, ale dozaista to nestačilo. Väčšina postáv pôsobila nanajvýš postrádateľné a nepomohli tomu ani duté dialógy. Solídneho humoru je poskromne a film sa snaží balancovať na hrane slabšej komédie a mierne lepšieho akčného Sci-Fi. Aj keď sa mi The Dark World osobne páči viac ako prvý Thor, tak stále to je trocha málo na postavu takýchto rozmerov a s takou enormnou mytológiou za chrbtom. Film má svoje kvality v oblastiach vizuálnych efektov, relatívne vyváženého tempa a aj dobrých akčných scén, avšak len zriedkakedy mi dával dôvod na to, aby som mal Thora ako postavu rád.

Stráca na slabom záporákovi, opäť nerozvedenej mytológii, chabo vykreslených postavách, priemernom soundtracku či nerozhodnosti, ktorá sprevádza celý film. Som rád, že sa Taika Waititi poučil z chýb svojich predchodcov a Thorovi doprial dôstojné zavŕšenie trilógie, ktoré mi aktuálne dalo hneď niekoľko dôvodov na to, aby som Thora aspoň trocha obľúbil. A tak The Dark World zanecháva za sebou taký nemastný neslastný pocit a väčšina jeho kladov stojí na technickom prevedení filmu. Moje hodnotenie: 70%

JJkomiks hodnotí
JJkomiksDruhé pokračovanie Thora s podtitulom Temný Svet, bolo temnejšie, ako už vyplýva aj z názvu, ako prvá časť respektíve sa o to snažilo. Thor je rozumnejší s snaží sa zachrániť celý vesmír. Cestu mu skríži záporak Malekit, ktorý podľa mňa patrí ku tým slabšie stvárnením záporakom v MCU.

Celkovo film nedosahuje až takú kvalitu ako prvá časť, spôsobené je to aj problémami, ktoré mali s režisérom, čo je dosť cítiť. Ale film si drží základnú kvalitu, hlavne vďaka hereckým výkonom kde to ťahá pre mnohých ikonický Loki. Bojové scény sú fajn spravené, scenár je troška jednoduchší, Jane Fostrová má na môj vkus až príliš veľa priestoru. Humor je dobre spravený ale to Marvel zvláda na výbornú takmer všade. Pokračovanie Thora teda nedopadlo pre mňa až tak dobre a je to najslabší diel tejto trilógie. Moje hodnotenie: 75%

KotyPokračování Thora dorazilo v novém kabátě i s novým režisérem. Celý film je stylizovaný do tmavších barev vzhledem k ději. Režie se ujal Alan Taylor, který pracoval například na Hře o Trůny. Scénáristů bylo tentokrát o poznání více. Přesto, že se film setkal se značnou kritikou, já ho mám radši než díl první. Objevují se zde převážně postavy z minulého dílu.

V tomto díle dostala Jane Foster mnohem víc prostoru. Thorův nevlastní bratr opět tahá za nitky. Do děje vstoupí elf zvaný Malekith, který chce všude rozšířit temnotu. Bitva se odehrává i na Zemi. Bratři musí nakonec překonat vzájemné rozpory a spojit své síly, aby Malekitha porazili. Dějem dost zamíchá i další kámen nekonečna, kolem kterého se soustředí veškeré dění. Film končí trochu překvapivě. Následky některých rozhodnutí se projeví až v loňském třetím díle.

Jak jsem již zmínil, považuji Temný svět za povedenější než prvního Thora. U něj jsem měl pocit, že se v něm vlastně nic nestalo. Zde se opět často setkáme s klasickým marvelovským humorem. Ragnarok je ale dle mého názoru nejpovedenější Thor. Filmu prospěla i obměna režiséra. V příští recenzi se můžete těšit na pokračovaní Captaina Ameriky s podnázvem Winter Soldier. Moje hodnocení: 90%

Hodnotenie

UndeadRoy - 70%
JJkomiks - 75%