Rozbor filmu Avengers: Endgame a budúcnosť MCU

Film Avengers: Endgame uzavrel príbeh, ktorý Marvel budoval posledných 11 rokov. Bratia Russovci sa vyjadrili, že nevedia, kam MCU smeruje, a preto neboli vo filme potitulkové scény. Z konca Endgame však vieme aspoň odhadnúť, ako bude približne vyzerať budúci Marvel Cinematic Universe, ktoré podľa Kevina Feigeho bude úplne iné ako doterajšie MCU.

Článok bude obsahovať spoilery z Avengers Endgame!!

Thor sa pripojí ku Asgardians of the Galaxy

Zatiaľ čo príbeh o Iron Manovi sa skončil, koniec Avengers: Endgame otvára novú kapitolu pre Thora. Po tom, ako presťahoval zostávajúcich členov jeho Asgardskej flotily do Nórska a stal sa ich kráľom, čo mu vôbec nevyšlo, rozhodol sa posunúť ďalej. Thor nastúpi na vesmírnu loď Benatar s Rocket Raccoonom a ostatnými Strážcami Galaxie, čo označí ako začiatok Asgardianov Galaxie, pričom ide o odkaz na nedávny komiks. Žartovanie so Star-Lordom (Chris Pratt) sa okamžite vracia, ako súčasť ich boja o miesto vodcu, a zdá sa, že to bude pokračovať aj v budúcnosti.

Star Lord chce nájsť svoju Gamoru

Nový tím Strážcov Galaxie nemá zatiaľ žiadne poslanie, jedine Star Lord si je istý, že chce nájsť svoju Gamoru. Na Titane ho ovládol hnev po tom, ako sa dozvedel, že Thanos musel obetovať Gamoru (Zoe Saldana), aby získal Soul Stone. Keďže nebola obeťou lusknutia, nebola medzi tými, ktorých priviedol na svet späť Hulk. Po stretnutí s Gamorou z roku 2014 sa Star-Lord rozhodol prehľadať najvzdialenejšie konce Galaxie, aby našiel Gamoru, ktorá ho miluje. Toto by mohol byť príbeh Strážcov Galaxia Vol. 3, ktorý už aj Saldana po Infinity War teasovala.

Valkyrie sa stala kráľovnou Asgardu

Keďže Thor opustil New Asgard, musel byť vymenovaný nový vládca. Kráľovnou sa stala Valkyrie (Tessa Thompson). Bývalá asgardská bojovníčka a členka Valkýr je prirodzenou vodkyňou podľa Thora. Predstavuje to veľký posun pre jej postavu, a preto sa s ňou ráta v budúcich filmoch. Dokonca aj Taika Waititi už navrhol svoj príbeh pre film Thor 4 / Thor: Ragnarok 2, kde ju vidí, ako jednu z hlavných postáv. Otázkou je, teraz ako kráľovná dostane svoju vlastnú zbraň vyrobenú na Nidavellir?

Čo sa stalo s kameňmi nekonečna?

Infinity Stones boli v posledných siedmych rokoch rovnako dôležité ako akýkoľvek hrdina v MCU. Avengers Endgame je definitívny koniec tohto príbehu. Kevin Feige potvrdil, že kamene sa už do MCU nevrátia. Thanos použil silu kameňov na ich zničenie len tri týždne po tom, ako luskol prstami. Preto Avengeri museli cestovať v čase a získať ich predchádzajúce verzie. Následne museli kamene vrátiť presne do momentu, odkiaľ boli pôvodne zobrané, aby nevytvorili žiadne alternatívne vesmíry.

VIAC:  Avengers: Endgame odhaľuje oficiálny vzhľad hrdinov

To bola Kapitánova úloha, cestovať do Moragu, aby vrátil Power Stone do roku 2014, na Vormir, aby vrátil Soul Stone, do roku 2012 do New Yorku, aby vrátil Time Stone a Mind Stone, na Asgard v roku 2013 aby vložil Reality Stone späť do Jane Foster a Space Stone vrátil späť SHIELDu. Následne sa mal vrátiť o päť sekúnd neskôr do súčastnosti, ale to sa nestalo.

Steve prežil svoj život s Peggy

Kapitán Amerika po 10 rokoch konečne prijal život mimo vojny a plnenia svojich povinností, namiesto toho sa rozhodol zostať v minulosti s Peggy Carter (Hayley Atwell). Peggy sme naposledy videli v Captain America: Civil War, kde zomiera na starobu. Či sme videli Steva naposledy je záhadou, môže sa pokojne stať, že sa v nejakom budúcom filme, ktorý sa bude odohrávať v minulosti, objaví v mini role, ale je to menej pravdepodobné.

Falcon sa stal Kapitánom Amerikom

Cap sa nevrátil do súčasnosti, ako pôvodne plánoval, vrátil sa však na základňu Avengers, aby sa opäť zišiel so svojimi najlepšími priateľmi Samom Wilsonom aka Falcon (Anthony Mackie) a Buckym Barnesom (Sebastian Stan). Starý Steve Rogers sedí na lavičke, kde si ho Sam a Bucky všimnú, Bucky pošle Sama, aby za ním šiel. Sam povie Stevevovi, že bude divné žiť vo svete bez Kapitána Ameriky. Steve využije túto príležitosť, aby vytiahol štít a dal ho Samovi v nádeji, že bude novým Kapitánom Amerikou. Sam je poctený, že má štít, zatiaľ čo Bucky sa zdá byť úplne spokojný so Stevovým rozhodnutím. Duo, Sam-Bucky, preskúma pripravovaný seriál na novej streamovacej službe Disney +, Falcon & The Winter Soldier.

Čo sa stane s ostatnými Avengermi?

Čo sa týka zvyšku postáv v Avengers: Endgame – a určite je ich veľa – väčšina dostala rýchly náhľad na ich budúcnosť. Banner je stále zranený a vo forme profesora Hulka, Hawkeye rozpráva Wande o svojej farme a rodine. Krátky záber z Wakandy, kde Black Panther (Chadwick Boseman), Shuri (Letitia Wright) a Ramonda (Angela Bassett) pozerajú na svoj prosperujúci národ. Peter sa vracia do školy, kde stretáva Neda (Jacob Batalon). Scott sedí na svojej verande s Hope van Dyne aka Wasp (Evangeline Lilly) a staršou Cassie Langovou (Emma Furhmann).

VIAC:  Ben Affleck sa už nadobro zvlieka z plášťa Temného rytiera

Bohužiaľ, nie všetci dostali podobné scény, nevideli sme napríklad doktora Stranga a Kapitánku Marvel, teda ďalšie postavy, ktoré by mali dostať pokračovania svojich sólových filmov. Väčšina pôvodných Avengers je mŕtva, stará, alebo na dôchodku, kto zostáva? Príbeh Endgame sa nezaoberá vytvorením nového tímu, takže v súčasnosti nie je jasné, či Avengers ešte existujú. Ak áno, profesor Hulk je jediný, kto zostal z pôvodného tímu (Avengers 2012). Ďalšími Avengermi môžu byť Rhodey a Spider-Man. Kapitánka Marvel bola sotva súčasťou tímu, ale možno ju Fury presvedčí.

Do nových Avengerov by sa mohli vrátiť Falcon a Scarlet Witch, Thunderbolt Ross (William Hurt) na Tonyho pohrebe nevyzeral, že by sa ich chystal zatknúť, Sokovia Accords pravdepodobne bola zrušená a ich minulé činy zabudnuté, čo by im umožnilo vrátiť sa do tímu. Ant-Man by sa mohol tiež stať oficiálnym členom tímu a spolu s ním aj Hope van Dyne, Doctor Strange a Black Panther. Ak ešte nie sú členmi, tak existuje veľká šanca, že v budúcnosti budú.

Teraz sa MCU odohráva v roku 2023

Jeden aspekt Avengers: Endgame, môže spôsobiť zmätok, a to je časová os. Film obsahuje päťročný skok od konca Avengers: Infinity War a scény s Thanosom, Gamorou a Nebulou z roku 2014. Z pohľadu Thanosa a jeho dcér sa presunuli deväť rokov do budúcnosti.

V minulosti sa Marvel filmy konali v tom istom roku, ako boli vydané – ak nebolo uvedené inak (napr. Captain America: First Avenger). Od teraz to tak nebude, pretože 5 rokov od lusknutia je pre nás rok 2023. Našťastie, Marvel by mal byť schopný toto okno pomerne rýchlo skrátiť prequelmi. Očakáva sa, že Black Widow a The Eternals sa budú odohrávať pred Infinity War, zatiaľ čo zvyšok fázy 4 by mohol nasledovať takmer bezprostredne po Avengers: Endgame. Teraz budeme musieť len dúfať, že to dokážu a vyhnú sa chybám na časovej osi.

Niektorým veciam sme sa v tomto článku zámerne vyhli, tie si rozoberieme v samostatných článkoch. Aby vám nič neušlo sledujte nás na Facebooku a Instagrame 🙂

Zdroj: screenrant.com

Chochi