The Babysitter: Killer Queen (recenzia)

Už sú to tri roky, čo fanúšikov hororu príjemne pobavila výborná komédia The Babysitter o satanistickej opatrovateľke detí Bee, hranou fantastickou Samarou Weaving. Potitulková scéna nám naznačila, že pokračovanie môže byť čoskoro na ceste, ale tieto špekulácie sa potvrdili až pomerne nedávno. Našťastie,  druhý diel s názvom The Babysitter: Killer Queen môžete už dva dni nájsť medzi ponúkanými filmami na Netflixe!

Opäť stretávame hlavného hrdinu Colea (Judah Lewis). Tentokrát je o dva roky starší a chodí na sedenia k školskému psychológovi, pretože okrem jeho kamarátky Melanie (Emily Alyn Lind) mu nik neverí, že udalosti spred dvoch rokov sa stali presne tak, ako ich opisuje. Hoci prvý film nám naznačil, že medzi Coleom a Melanie sa pomaly začína budovať vzťah, teraz zisťujeme že mladá kráska má nového priateľa, ktorý Colea neustále uráža a podceňuje. V rámci zábavy ho napokon Melanie pozýva na plážovú párty a Cole toto pozvanie prijíma.

Tam sa jeho najhoršie nočné mory vyplnia, keďže v rámci bizarného sledu udalostí sa na scénu znovu vracia šialený kult, ktorý sa ho pokúsil zabiť v prvom dieli, tentokrát v podobe akýchsi démonov. Akú rolu v tomto celom zohrá Coleova a Melaniina nová spolužiačka, excentrická Phoebe (Jenna Ortega)? Splní sa Coleovi jeho najtajnejšie želanie a vráti sa napokon aj samotná Bee?

VIAC:  Palm Springs (recenzia)

The Babysitter: Killer Queen má na moje prekvapenie pomerne negatívne hodnotenia či na Rotten Tomatoes či na Metacritic. Dovolím si s nimi nesúhlasiť. Ako fanúšikovi prvej časti som sa na toto pokračovanie veľmi tešil a musím uznať, že “dvojka” ma osobne vôbec nesklamala. Vhodne nadviazala na všetko to dobré a zábavné z prvého filmu a prevrátila to naruby, posunula známe postavy do iného svetla, viackrát ma nahlas rozosmiala a viackrát ma skutočne z dejového hľadiska prekvapila. Vtipy sú vďačné, tentokrát im vládne najmä nová postava Phoebe a film opäť ovplýva obrovským množstvom popkultúrnych referencií od Matrixu, cez príbehy Hannibala Lectera až  po Terminátora II.

Ak sa vám prvý diel The Babysitter páčil, je vysoká šanca, že sa vám bude páčiť aj druhý diel. Hoci používa podobnú premisu a rovnaké postavy, prvý diel dejovo nevykráda, práveže ho veľmi zaujímavo rozvíja a dokresľuje. Cole je rovnako nemotorný a ustráchaný ako v prvom dieli, Bee je rovnako čarovná a skvelá Phoebe dodáva svojou mimoriadne zvláštnou povahou filmu kvalitu navyše. Je to umne natočené pokračovanie a hoci by bolo uspokojivou bodkou za príbehom, už teraz sa objavujú správy, že tretie, finálne pokračovanie, by mohlo byť už v štádiu prípravy. Kam sa dej znovu posunie a ako sa napokon uzavrie? Možno vám napovie potitulková scéna!

VIAC:  Rozbor traileru k Justice League podľa vízie Zacka Snydera
HB - 85%

85%