Wonder Woman 1984 a jej rok zázrakov (recenzia)

Tak sme sa dočkali! Konečne sa po viacerých odkladoch do kín dostáva dlhoočakávané pokračovanie výbornej komiksovky Wonder Woman od režisérky Patty Jankins. Srdcia všetkých komiksových nadšencov plesajú, pretože túto premiéru môžu geekovia po celom svete brať azda ako akúsi mentálnu vzpruhu, ktorá môže byť drobnou kompenzáciou neľahkých uplynulých mesiacov, spojených najmä so sedením doma a takmer nulovou socializáciou. Trailer na novú “wonderku” bol farebný, bláznivý a nádherný. Je taký napokon aj samotný film?

Je! Wonder Woman 1984 je po všetkých stránkach vynikajúcim pokračovaním zrejme doposiaľ najlepšieho DCEU filmu. A je to pomerne paradoxné, že práve táto Amazonka je napokon ťahúňom celého DC filmového universa, keď uvážime, že toto komiksové štúdio ovplýva aj ťažkými váhami ako Batman a Superman. Napokon je tou najlepšou a najväčšou z nich práve Wonder Woman, pretože sa v nej krásnym spôsobom snúbi všetko, čo divák odčakáva v súčasnosti od dobrého komiksového príbehu – kvalitný scenár, dobrá réžia, výborné akčné scény, skvelý soundtrack a v neposlednom rade tomu všetkému napomáha aj vynikajúci cast izraelskej herečky Gal Gadot.

Wonder Woman 1984 nám hovorí o Gal Gadot jednu obrovskú pravdu. Ona skrátka je Wonder Woman, rovnako ako Hugh Jackman je Wolverine, Ryan Reynolds Deadpool alebo Robert Downey Jr. Iron Man. Rolu všemocnej Amazonky, ktorá skrýva svoju identitu pod menom Diana Prince si užíva v tak veľkom štýle, že ju ako diváci musíte jednoducho milovať. A druhý film jej dodáva ešte ďalšie osobnostné vrstvy a povyšuje jej postavu do ešte väčších výšok.

Poďme ale teda pekne po poriadku! Dianu stretávame v roku 1984, teda vyše 50 rokov po smrti jej životnej lásky Steva Trevora (Chris Pine). Pracuje ako kultúrna antropologička a archeologička v akomsi vedeckom inštitúte vo Washingtone a aj keď je neustále skvele nahodená a k svojmu okoliu je srdečná, žije v podstate smutný, osamelý život, neustále trúchliac nad Stevovou smrťou. A práve vtedy prichádza na scénu jej nová kolegyňa Barbara Minerva (Kristen Wiig). Barbara je typickou sivou myškou, ktorú jej okolie ignoruje a neustále stláča jej neexistujúce sebavedomie nižšie a nižšie. Barbare preto nesmierne zaimponuje Diana, ktorá sa k nej na oddelení azda ako jediná správa ako ku človeku a reálne si ju aj vypočuje a skutočne sa o ňu zaujíma. Práve tu sa zrodí Barbarin obrovský sen byť presne ako Diana, sebavedomá, krásna a silná. Ako sa ale hovorí, majme sa na pozore pred tým, čo si želáme, pretože sa nám to môže splniť!

Na scénu prichádza aj ďalšia dôležitá postava – ropný magnát Maxwell Lord v podaní vynikajúceho Pedra Pascala. Lord vystupuje ako úspešný obchodník a televízna osobnosť, ale ako zisťujeme hneď na začiatku filmu, ide len o masku. Lordove ropné vrty nemajú v sebe žiadnu ropu a všetci investori sa mu obracajú chrbtom. Jeho bezvýchodisková situácia si žiada už asi len zázrak, a to čím skôr. A možno práve toho sa má Lord dočkať.

Práve herecký štvorlístok Gadot, Pine, Wiig a Pascal ťahajú tento film vo veľkom štýle. Spoznávame inú stránku Diany, Dianu, ktorá síce používa svoje sily na boj so zlom a ochraňovanie bezbranných, ale zároveň Dianu ochotnú sa toho všetkého vzdať v prospech pokojného, tichého života so Stevom. Vidíme Steva, ktorý sa vracia do deja a zamilováva sa do každého zázraku, ktorý priniesla nová doba pokroku a zázrakov. Barbara je zas zmietaná neustálou snahou získať uznanie svojho okolia, zatiaľ čo Maxwell Lord má de facto podobnú motiváciu, pre svojich investorov je úplným lúzrom, s ktorým už nechcú mať nič spoločné a jeho zožiera snaha dokázať im, ako veľmi sa mýlia. Tieto štyri výrazné osobnosti rozohrávajú bláznivý a zaujímavý kolotoč udalostí, ktoré vygradujú v obrovskom finále, kedy bude v stávke samotná budúcnosť ľudstva. Podarí sa to Diane ustáť?

Wonder Woman 1984 je mimoriadne solídnym pokračovaním zábavného a kvalitného prvého filmu, ktorý dokonca v niektorých momentoch prekonáva. Sem-tam čosi v deji zaškrípe, menovite jeden či dva zbytočne prehnané deus ex machina momenty, alebo občasné prehnané vysvetľovanie udalostí a faktov, ktoré sú divákovi zrejmé, ale našťastie to vo mne vôbec neznížilo dobrý dojem z filmu. Čo veľmi oceňujem, je to, že film vie kedy pritlačiť na pílu a kedy naopak ubrať, aby nezašiel za onú pomyselnú hranicu, kedy by už scéna bola prehnaná, patetická a nefunkčná, čo je v komiksových filmoch (a najmä tých, ktoré doposiaľ produkovalo DCEU), pomerne vzácne. Tento film skrátka má dušu a stojí za váš čas. Stretnite sa s Dianou a užite si jej ďalší príbeh! Veľmi vám v tomto prípade, ak vám to je umožnené, odporúčam návštevu kina. Táto farebná nádhera si zaslúži plátno!

A majte krásne sviatky!

HB - 85%

85%